PŘEVOD ÚČTUVyřízení změny banky na počkání nabízí v rámci marketingové kampaně GE Money Bank. Dočkala se ostrého odmítnutí ze strany České spořitelny a Komerční banky.ČSOB upozorňuje na riziko zneužití a žádá pro klienty od GE Money Bank garance.
PŘEVOD ÚČTU Vyřízení změny banky na počkání nabízí v rámci marketingové kampaně GE Money Bank. Dočkala se ostrého odmítnutí ze strany České spořitelny a Komerční banky. ČSOB upozorňuje na riziko zneužití a žádá pro klienty od GE Money Bank garance.
M minulý týden se GE Money Bank podařilo rozhýbat konkurenty k čilé aktivitě v rámci diskuze o výši bankovních poplatků. A to marketingovou kampaní kolem jejího nového konta Genius Aktive. Jeho podstatou je jeden měsíční paušál místo poplatků za jednotlivé služby a transakce. „GE Money Bank je první bankou v České republice, která nový typ konta nabízí,“ prohlašuje banka.
To by zřejmě nebylo pro konkurenci tak nestravitelné jako její druhý krok, jímž je „novinka zvyšující mobilitu klientů v rámci českého bankovního trhu“. Klient, který chce přejít k GE Money Bank, se prý nemusí obávat zdlouhavého a administrativně náročného procesu. Jednoduše řečeno: zaměstnanci banky sepíší s klientem výpověď účtu u jeho stávajícího ústavu, zájemce ji opatří podpisovým vzorem, a o ostatní se postará GE Money Bank.
BANKY: ŽÁDOSTI O ZMĚNU NEPŘIJMEME
Především tato nabídka vyzvala ostatní banky k poměrně ostré reakci. „Model, který zvolila GE, se nám z mnoha hledisek jeví jako neakceptovatelný. A zejména z důvodu formálních i věcných nedostatků nebudeme moci zaslané výpovědi akceptovat,“ říká mluvčí České spořitelny Klára Gajdůšková.
Totéž stanovisko zaujala i Komerční banka. Nepřijme výpověď od klienta zaslanou poštou, byť je opatřena podpisovým vzorem. „Musí to učinit klient osobně, nebo jeho zástupce s notářsky ověřenou plnou mocí,“ potvrzuje Romana Ondrůšková z tiskového odboru banky.
Podle ČSOB projde podpisový vzor při předání třetí osobě přinejmenším několika rukama. „Vzniká tedy riziko, že bude zneužit k odsátí klientova účtu. GE Money však, pokud je nám známo, nepřevzala záruku, že klientům v těchto případech eventuálně vzniklé ztráty nahradí,“ uvádí ČSOB ve stanovisku zaslaném Profitu. I tato banka trvá na tom, aby se tak dělo na základě plné moci ověřené notářem.
GARANCI CHCE I SPOŘITELNA Poštovní spořitelna dokonce zvažuje obrátit se na GE Money se žádostí, aby pro klienty vystavila garanci. Tou má na sebe převzít kompenzaci všech eventuálních rizik plynoucích z předání podpisového vzoru klienta jiné bance. V případě takové garance netrvá Poštovní spořitelna na tom, aby cizí banka předkládala při vyřízení přestupu zvláštní, notářem ověřenou plnou moc.
„Naše novinka je připravena v souladu s platnou legislativou. Přičemž podle platných norem mají banky klientovi změnu finančního ústavu umožnit. Věříme, že se ostatní banky zachovají férově a podle bankovního kodexu nebudou klientům přechod mezi bankami nijak ztěžovat,“ tvrdí Jan Rollo, ředitel retailového bankovnictví GE Money Bank.
JAK VYMĚNIT BANKUKlient, který se rozhodne přejít k GE Money Bank, může prý celou záležitost vyřídit během jediné návštěvy. Přinese potřebné dokumenty do pobočky a podepíše žádost. Vše ostatní za něj bezplatně zařídí zaměstnanci GE Money Bank, aniž by klient musel navštívit původní banku. Co podle GE Money Bank potřebujete? Stačí se zastavit na obchodním místě a přinést občanský průkaz, druhý doklad totožnosti a poslední tři výpisy z účtu klientovy stávající banky. Dále seznam pravidelných plateb, které nejsou zahrnuty v posledních třech výpisech (například roční, půlroční trvalé příkazy), adresu zaměstnavatele a datum výplatního dne. Ideálně také jakýkoliv bankovní doklad podepsaný podle podpisového vzoru. Uvedené doklady jsou pouze doporučením ze strany GE Money Bank, výrazně prý však mohou klientovi ušetřit čas strávený na obchodním místě. |