Korejci z automobilky Hyundai se svým sporťákem Coupé vsadili na silnou kartu – relativně nízkou cenu a líbivý design podbarvený silným motorem. Auto se prodává v nejlevnější verzi za 649 tisíc korun, přičemž nejbližší konkurent, Opel Astra Coupé s přeplňovaným dvoulitrem, vyjde o více než 200 tisíc korun dráže.
Design auta je povedený, rozhodně nezůstane sousedy nepovšimnut. Stroj má protáhlou příď, nízkou stavbu střechy a svažující se záď. Na karoserii je hodně hran, to se teď nosí. Boky charakterizují prolisy, okna nemají rámy a dveře nesou zrcátka, která by slušela i vozu formule 1. Hezkým detailem je propracované víčko nádrže. Sportovní nádech napovídají i detaily - masivní střední panel s ukazateli a pohodlné, dobře vedoucí sedačky.
Trošku horší je to s motorem. Nejlevnější varianta vozu má pod kapotou dvoulitrový benzinový čtyřválec, který, alespoň jak se nám zdálo při jízdě, dynamikou příliš neoplývá. Také nemá šestistupňovou převodovku, ale pouze pět stupňů.
Pod kapotu to chce mnohem silnější šestiválec o objemu 2,7 litru, který dokáže kupé popohnat až na 220 kilometrů v hodině. Není divu, když jeho nejvyšší výkon sahá na 123 kilowattů. Za tuto sílu je ale třeba připlatit, zmíněná motorová verze vyjde na 759 900 korun. Nevýhodou agregátu je skutečnost, že nejde moc dobře od spodu a musí se hodně točit. To se ale od „sporťáku“ očekává. Stejně jako průměrná spotřeba, výrobcem udávaná na zhruba deset litrů benzinu na sto kilometrů jízdy.
Zájemci o Hyundai Coupé je nade vše zřejmé, že auto nevzniklo proto, aby bylo praktické. Má sice dost velký kufr, ale špatně se do něj kvůli nízké střeše nastupuje a vejdou se do něj jen dva dospělí lidé. Vzadu je na první pohled místa dost, ale jen pro trup sedícího. Nohy už musí bojovat o místo s předními sedadly a hlava zase se zadním oknem. Stroj sedící na tvrdém podvozku je sice skvělý v zatáčkách, ale je v něm samozřejmě cítit každá nerovnost vozovky. Hyundai Coupé je krásná hračka pro dva lidi. Kdo chce jezdit ve čtyřech, ať se radši poohlédne po konvenčním voze.
Hyundai Coupé 2.7 FX 6
(testovaná verze)
Motor zážehový šestiválec
Zdvihový objem 2656 cm3
Nejvyšší výkon 123 kW
Převodovka manuál, 6 stupňů
Objem zav.¨prostoru 312 litrů
Nejvyšší rychlost 220 km/h
Zrychlení (0-100 km/h) 8,2 sekundy
Cena 759 900 Kč