Zjednodušit a zlevnit vzdělávání manažerů za pomoci lektorů a koučů. To je cíl nové internetové agentury lektoři-online.cz, kterou provozuje společnost Human Capital. Firma rozvíjející manažerské schopnosti od roku 2006 se zaměřila na internet. Přes novou webovou agenturu nabízí firmám propojení s kvalifikovanými lektory a odborníky z různých odvětví – od financí, marketingu a logistiku až po manažerské dovednosti, leadership, komunikaci či právo. „Firmy v Česku ročně investují do rozvoje manažerů a zaměstnanců až desítky miliard korun. Současný systém „kamenných“ vzdělávacích agentur je však pro řadu firem neefektivní a finančně náročný. Využijeme internet ke zjednodušení i zlevnění stejně kvalitních školení,“ říká Martin Kaleta, majitel společnosti Human Capital.
S firmou nyní spolupracuje na 70 lektorů, školitelů a koučů. Firmy hledající lektory mohou po zaplacení 28tisícového ročního poplatku mezi školiteli vyhledávat a přímo s nimi se domlouvat na trénincích. „Vyřadili jsme z koloběhu kamenné agentury, které stojí mezi klientem a lektorem a často mají obrovské marže. Vzdělávací firma si za jeden den koučingu účtuje v průměru 30 až 35 tisíc, ale výjimkou nejsou ani trojnásobné taxy. Odměna pro lektora se ale pohybuje kolem dvanácti až patnácti tisíc korun,“ vypočítává Kaleta. Situaci lze přirovnat k nízkonákladovým aerolinkám; základ služby je stejný, jen bagetu a nápoj si musí klient přikoupit. „Ve standardu nenabízíme jen pronájem prostor pro školení a vytištění podkladů. K ceně lektorů si nepřipočítáváme žádné provize, takže koncovou cenou je suma, kterou lektor účtuje přímo firmě. Proto se celkově služba zlevní, aniž by došlo k poklesu kvality,“ dodává.
Kaleta věří, že nový model zprostředkovávání koučingu firmy zaujme, a služeb lektoři-online.cz bude na konci roku 2010 využívat aspoň tisíc firem. „Tento model zpřístupní školení i menším firmám. Věřím, že v příštím roce naše internetová agentura zprostředkuje vzdělávací kurzy za alespoň 50 milionů korun,“ uzavírá.
Více na:
www.lektori-online.cz