Mobilní operátoři
PRAHA (oh) – Penetrace mobilních telefonů dosahuje v České republice téměř 89 procent, přírůstek nových zákazníků se oproti minulosti výrazně zpomalil a mobilní operátoři hledají cestu, jak nadále zvyšovat své příjmy. Proto zaměřili svou strategii na lákání tarifních klientů, tedy zákazníků, kteří využívají některý z paušálních programů operátorů. K 30. září mělo v České republice tarifní plán téměř dva a čtvrt milionu zákazníků z celkem 9,14 milionu uživatelů mobilních telefonů, zbytek připadá na předplacené karty.
Lídrem trhu tarifních zákazníků se na konci třetího čtvrtletí stal T-Mobile, který jako první z operátorů překonal osmisettisícovou hranici uživatelů, čímž předehnal dosud vedoucí Eurotel. „Je to výsledek zaměření na segment a potvrzuje to naši strategii o cílené nabídce jasně vymezeným skupinám uživatelů,“ tvrdí výkonný ředitel finančního úseku Otakar Král. Důvod snažení o co nejvyšší počet paušálních klientů je jasný - zatímco zákazník předplacené karty Twist utratí měsíčně 311 korun, příjem operátora z průměrného tarifního zákazníka je nepoměrně vyšší: 1172 korun.
Poměr paušálů na celkovém počtu zákazníků se bude v budoucnu nadále zvyšovat. V západní Evropě má paušál téměř polovina všech uživatelů mobilů. Nejmladší operátor Oskar eviduje za třetí kvartál letošního roku 49 procent tarifů ze všech nově aktivovaných telefonních čísel, u T-Mobilu je dokonce 80 procent všech nově příchozích zákazníků z kategorie tarifů.
Sloupcový graf:
Výnosná menšina na vzestupu
(počet klientů celkem a počet tarifních zákazníků)
klienti celkem tarifní zákazníci
Eurotel 4 019 000 795 000
Oskar 1 438 000 590 000
T-Mobile3 691 000 814 000
Pramen: tiskové zprávy operátorů