O světě byznysu panuje řada mýtů. Jedním z nich je představa, že podniky se při své činnosti řídí pouze snahou o dosažení maximálního okamžitého zisku. Jakkoli je profit pro každý podnik zásadní, firma, která chce na trhu působit dlouhodobě, by měla část svého zisku investovat i do společensky prospěšných aktivit. Nemělo by přitom jít jen o nějaký občasný příspěvek na dobrou věc, ale přímo o způsob podnikání vytvářející zisk s ohledem na společenskou odpovědnost firmy.
Vzdálenému pozorovateli by se mohlo zdát, že dobrovolné výdaje v ekonomické, sociální nebo environmentální oblasti se firmě nevrátí a z ekonomického hlediska je tedy tento postup neefektivní. Opak je ale pravdou. Podnik, který jde v ekonomické oblasti nad rámec svých zákonných povinností a dobrovolně naplňuje například doporučení kodexu corporate governance, zlepšuje v porovnání s ostatními svoji image. To pro něj ve světě, kde stále více lidí nakupuje podle pověsti značky, může být významnou výhodou. Slušná a odpovědná firma, která aktivně investuje do svého okolí a věnuje se zlepšování života ve svém regionu, za to většinou získává loajálnější zaměstnance, což je v době, kdy se firmy po odeznění krize opět začínají prát o kvalitní pracovníky, významné plus. Pomoci to může i ve vztahu k místním samosprávám, jejichž vstřícnost může být výhodou při nejrůznějších povolovacích procesech.
Dobrovolné investice do životního prostředí většinou ocení i státní správa. Ta když vidí aktivní seberegulaci ze strany firem, může mít o něco menší apetit pro regulaci nucenou. Důležitým signálem je kvalitní systém společenské odpovědnosti také pro investory. Ti raději vloží své peníze do důvěryhodné, tedy dlouhodobě udržitelné firmy, než do té se špatným veřejným obrazem. Důkazem budiž dlouhodobá výkonnost burzovních indexů, které měří ekonomickou úspěšnost společensky odpovědných firem, například Dow Jones Sustainability World Index.
Dobrovolné investice do ekonomické, sociální a environmentální oblasti jsou správné samy o osobě. Kouzlo společenské odpovědnosti firem ale spočívá především v tom, že je to nejen správné, ale z dlouhodobého pohledu také ekonomicky výhodné.