Menu Zavřít

Kraje chtějí koridor z Plzně do Mnichova

2. 7. 2007
Autor: Euro.cz

Železniční koridor Plzeň-Mnichov, po němž už několik let volá Bavorsko i Plzeňský kraj, je opět o něco reálnější. Ministerstvo dopravy jmenovalo pracovní skupinu, která už jednala na radnici v bavorském Řeznu, kde se německá města zavázala vyvinout politický tlak na zemskou i spolkovou vládu.

Informoval o tom krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš, který je spolu se zástupci Českých drah, Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), členem komise.

Obě země chtějí zkrátit a zjednodušit cestování z Prahy do Mnichova. „Nyní trvá 6,5 hodiny se čtyřmi přestupy. Cesta po novém koridoru bez přestupů by trvala tři až 3,5 hodiny,“ řekl radní.

bitcoin_skoleni

Německá strana podle něj na jednání v Řezně uznala, že ačkoliv nejvíce chtějí koridor Němci, Česko je o něco napřed. „SŽDC už zadala firmě SUDOP zpracování studie dvojkolejné trati z Plzně do Domažlic,“ uvedl Jaroš. Češi chtějí mít do roku 2015 až 2016, kdy má být dokončen budovaný koridor Praha-Plzeň-Cheb, projekt nové tratě včetně stavebního povolení. Německá strana zatím na studii žádného úseku nepracuje.

Sedmdesátikilometrová železniční linie Plzeň-Domažlice by měla být alternativou k trase z Plzně do Chebu. Přišla by zhruba na 13 miliard korun, první úsek z Plzně do Stodu šest miliard korun. Nová trať by většinou vedla jinými úseky než současná železnice Plzeň-Domažlice, která je v celém úseku pouze jednokolejná. Místy by ji ale kopírovala. Doba cesty rychlíkem z Plzně do Domažlic by se zkrátila z 50 minut na půl hodiny.

  • Našli jste v článku chybu?