Informační technologie
České ICQ táhne
Loňský prosinec potvrdil, že Česká republika je pro společnost ICQ a její stejnojmenný komunikátor jednou z nejúspěšnějších destinací. Českou verzi aplikace Atlas-ICQ využívalo v prosinci 590 tisíc aktivních uživatelů. Rekordní byl i počet celkových klientů v Česku, který překročil hranici 1,5 milionu. Od září 2006, kdy portál Atlas uvedl do češtiny lokalizovanou verzi ICQ, se celkový počet uživatelů komunikátoru zvýšil o 23 procent. Denně si čeští klienti mezi sebou vymění 37 milionů zpráv a vzkazů.
Videopůjčovna Volného
Alternativní operátor Volný spustil minulý týden on-line půjčovnu filmů nazvanou Volný Kinomania. Nabídka v současnosti obsahuje dvě stovky titulů - využívat ji mohou pouze klienti operátora. Cena za stažení snímku do počítače (a jeho 24hodinovou „platnost“) se v průměru pohybuje kolem 45 korun. Celková částka za stažené filmy je zákazníkovi naúčtována v rámci pravidelné měsíční faktury za všechny služby.
20 minut a dost
Až polovina reklamací elektronických spotřebičů, IT zařízení a telekomunikační techniky je způsobena nepochopením spotřebitelů a neschopností ovládat přístroj. Vyplývá to z průzkumů analytické společnosti Deloitte mezi specializovanými obchody. Reklamační oddělení připouštějí, že skutečná vada zboží je příčinou jen u poloviny reklamací; zbývající část připadá na výrobky, kterým uživatelé nerozumějí. Průměrný klient prý věnuje návodu k použití nejvýše 20 minut - pokud během této doby přístroj „neovládne“, odmítne jej.