Známé golfové pořekadlo praví, že neexistuje špatné počasí, jen špatně oblečený golfista. Osmdesátka „hrdinů“, která přijela první zářijový čtvrtek na závěrečný turnaj série Celebrity Golf Cup 2007, ho nepochybně zná a ctí. Na Karlštejně byla totiž zima, větrno a vytrvale pršelo. Co tedy přimělo zúčastněné hráče, většinou top manažery velkých firem, dát do auta hole a vyrazit na golf?
„Myslím, že kdo má golfové srdce, déšť neřeší. Já se snažím připravit na mizerné počasí psychicky a hlavně se pořádně obléknout,“ glosoval to na odpališti první jamky Ondřej Lubovský, obchodní ředitel společnosti Empire. Obojí zvládl skvěle. V nejlepší kategorii obsadil druhé místo.
„Proč jsem přijel, i když takhle leje? Asi nejsem normální…“ smál se u snídaně Ivan Martinča, finanční ředitel společnosti ZAPA, „vždycky jsem optimista, věřím, že se vyčasí a nakonec bude hezky. Většinou se to ale nevybere…“
Nevybralo. Teprve večer, když se všichni rozcházeli z klubovny, déšť ustal. Většinu hráčů naštěstí zahřály vydařené rány, ale taky horký čaj, grog a svařené víno. Nejdůležitější je ale stejně vždycky sucho v botách, kvalitní nepromok a golfové srdíčko.
„Preferuju sluníčko, takže jsem ráno provedl zbabělou konzultaci s otázkou, jestli bude hřiště vůbec hratelné,“ usmíval se po vyhlášení výsledků Michal Kavale, partner společnosti Empire, „ale pak jsem si řekl, že nebudu srab a – zahrál jsem na Karlštejně nejlepší výsledek sezony.“
Petr Šimčák, člen představenstva společnosti Pioneer Investments, měl prý naopak jasno, sotva se podíval z okna. „Dlouho jsem nesnižoval, a to bídné počasí byla ohromná výzva. A vidíte, povedlo se,“ smál se chviličku před odjezdem z Karlštejna. A dodal: „Mile mě překvapilo, kolik dneska přijelo lidí a kolik se jich tady zdrželo, nálada v klubovně byla příjemná – možná tomu pomohl i ten grog na jamkách…“