Menu Zavřít

Kvalitní vzdělávání je základ

7. 5. 2009
Autor: Euro.cz

Výzkum trhu mgr.

bitcoin_skoleni

Podle nedávného mezinárodního průzkumu pět z šesti Čechů věří, že jejich znalosti a dovednosti zastarají již během pěti let. Výzkum provedený společností Kelly Services ukazuje, že téměř polovina respondentů je přesvědčena, že možnosti vzdělávání, které jim současní zaměstnavatelé poskytují, neuspokojí jejich budoucí pracovní potřeby. V rámci průzkumu Kelly Global Workforce Index bylo osloveno téměř sto tisíc lidí ve 34 zemích včetně Česka. Linda Larssonová z Kelly Services pro český trh tvrdí, že investice do lidských zdrojů se mohou stát pro firmy významnou konkurenční výhodou. „Školení a tréninky se sice nyní nemusejí jevit jako priorita, avšak společnosti, které se na lidský kapitál zaměří, zaznamenají v budoucnu s větší pravděpodobností vyšší produktivitu a ziskovost,“ uvedla. Dle průzkumu zaměstnanci všech věkových kategorií přikládají možnostem dalšího vzdělávání velký význam. Uvědomují si, že jim vzdělání umožní udržet se na rychle se měnícím trhu práce. Šetření dále naznačilo, že se ženy, napříč všemi generacemi, zajímají o úroveň nabízených tréninků mnohem více než muži.
Podle více než tří čtvrtin respondentů (80 procent) by firemní školení měla být společnou odpovědností zaměstnavatele a zaměstnance. Z možných forem školení zaměstnanci preferují kurzy profesního rozvoje (45 procent), dále samovzdělávání (26 procent), zaškolení na pracovišti (23 procent) a formální univerzitní vzdělávání (5 procent).

BOX
Nejzajímavější zjištění
- 63 procent tzv. baby boomers (48–65 let) si nejvíce uvědomují význam dalšího vzdělávání a nepovažují zaměstnavatelem nabízené vzdělávání za dostatečné.
- 90 procent zástupců Generace X (30–47 let) uvádí, že jejich dovednosti by měly být v nejbližších pěti letech aktualizovány, jinak nebudou schopni držet krok s rychle se měnícím prostředím na trhu práce.
- Generace Y (18–29 let) jsou prostřednictvím HR oddělení svých zaměstnavatelů nejvíce podporováni v dosahování kariérních cílů.
Pramen: Kelly Services

  • Našli jste v článku chybu?