Mezi manažerské značky se stále více tlačí také švédské Volvo. Jeho nejmenší model S40 se v nejlevnější variantě s motorem o objemu 1,6 litru prodává za 595 tisíc korun. Modelová řada Volva pak pokračuje přes sedany S60, S80, C70 Cabrio a kombíky V40, V70 a XC70. Nejdražším kouskem v rejstříku Volva je nový sportovně-užitkový vůz XC90, který přijde na náš trh začátkem příštího roku, ale v současnosti je ho možné už objednávat. Prodává se za 2 145 000 v nejdražší verzi T 6. „Nejžádanější je ale varianta D5 za 1 550 000 korun,“ říká mluvčí značky Petra Doležalová.
Loni zaznamenalo devět tuzemských prodejců automobilky rekordní prodej 809 vozů a do konce roku 2002 hodlají prodat 860 vozů. Hodně jim v tom napomáhá sílící koruna. „V souvislosti s jejím posílením vůči euru jsme v létě snížili ceny u svých modelů řady 60, 70 a 80. Průměrně to bylo o osm procent, u některých modelů však podstatně více. K největšímu snížení ceny došlo u modelu S60 D5, který nyní začíná na 990 000 korunách, což představuje pokles o osmnáct procent,“ uvedla Doležalová.
Typickými klienty Volva jsou převážně lidé s vysokoškolským a středoškolským vzděláním. Jejich hlavními kritérii při výběru vozu bývá podle pracovníků značky většinou bezpečnost, kvalita a spolehlivost vozu. „Upřednostňují potřeby rodiny před okázalostí. Často se jedná o individualisty. Jejich životní styl je hodně aktivní, kromě rodiny, se věnují sportu a cestování. Mezi našimi zákazníky je hodně lékařů, právníků, advokátů, umělců, ale i manažerů úspěšných společností,“ tvrdí Doležalová. Volvu se ale nevyhýbají ani sportovci – jezdí v něm třeba desetibojař Tomáš Dvořák.