Menu Zavřít

Letadla mají vlastní firmu

7. 1. 2013
Autor: Euro.cz

ČSA

Parcelování Českých aerolinií (ČSA) na prvočinitele pokračuje i po jejich přechodu pod křídla Českého Aeroholdingu (CAH), kde své síly letecká společnost spojila s ruzyňským letištěm. Po dceřiných společnostech, v nichž se osamostatnila například údržba letadel nebo charterové lety a jež pak přešly za úplatu do CAH, vznikla další dcerka. Tentokrát vyčleněná pouze pro letadla, jež objednal za svého působení v čele aerolinek Jaroslav Tvrdík.

Onou dcerou je společnost B. aircraft a do obchodního rejstříku byla zapsána v červenci uplynulého roku. Na konci listopadu do ní ČSA vložily šest letounů Airbus A319 a šest strojů Airbus A320, všechny pořízené na leasing. Po zaplacení poslední splátky bude letouny vlastnit B. aircraft, ČSA si je od firmy pronajímají.

bitcoin_skoleni

„V rámci schvalovacích procesů, které vedly ke vstupu ČSA do aeroholdingu, vznesly financující banky a exportní agentury tří zemí – Německa, Francie a Velké Británie – požadavek, aby letadla byla vyčleněna do samostatné dcery,“ osvětluje mluvčí leteckého holdingu Michaela Lagronová. Mezi finanční domy patří ČSOB, BNP Paribas, Komerční banka či UniCredit Bank. Požadavek bank se dá chápat jako pojistka proti případnému krachu ČSA, který ještě v první polovině minulého roku nebyl vůbec vyloučen. Pokud by padly aerolinie nyní, letadla by nebyla zahrnuta do konkurzní podstaty.

Jaký přesně bude osud B. aircraft, není zcela jisté. V této chvíli je společným podnikem ČSA a mateřského aeroholdingu, přičemž původní plán hovořil o tom, že by holding mohl svůj podíl postupně navyšovat až do sta procent. Letadlová firma by se tak stala další sestrou ČSA. V této chvíli se však zdá, že si letecký dopravce nějaký podíl ponechá.

  • Našli jste v článku chybu?