Menu Zavřít

Letenkový Skypicker si připsal tržby 250 milionů za čtvrtletí

1. 6. 2015
Autor: Cliffano Subagio, Flickr.com (CC BY-SA 2.0)

Lowcostový cestovatel Oliver Dlouhý do konce roku zřejmě chce se svojí brněnskou firmou Skypicker do klubu miliardářů. Nenápadný startup s vyhledáváním levných letenek za letošní první čtvrtletí překonal celkový objem tržeb roku 2014 a připsal si čtvrtmiliardu. Tržby mu přitom rostou každý měsíc dvouciferným číslem. Jen v dubnu prodal letenky za sto milionů.

Technologii, se kterou Skypicker pracuje, nikdo jiný nepoužívá. Oliver Dlouhý se proto nebojí přiznat, že si jeho firma účtuje šestnáctiprocentní marže, přičemž v oboru jsou obvyklá dvě až tři procenta. Pokud tedy na konci roku dosáhne firma miliardové tržby, mohla by mít až 160milionový zisk.


Čtěte také: Spojíme tradiční aerolinky s lowcosty, to nikdo jiný neumí, říká Jiří Hlavenka ze Skypickeru


Do celosvětového vyhledávače letenek, který vysoce hodnotily deníky The New York Times, Le Figaro či USA Today, investoval na konci loňského roku 25 milionů korun zakladatel portálu Centrum.cz Ondřej Tomek. Zpětně se to ukazuje jako skvělá investice.

Skypicker kvůli raketovému růstu také rozšiřuje management, konkrétně rozděluje provozní a finanční vedení.


Čtěte také:

Spoluzakladatel Centrum.cz Tomek koupil podíl ve vyhledávači Skypicker

Mladé české weby o cestování zaujaly ve světě

Brněnský vyhledávač letenek koupil rivala, chce být největší na světě

  • Našli jste v článku chybu?