RUMUNSKÝ ÚTOK Někdejší opovrhovaná rumunská značka Dacia chytila pod křídly Renaultu druhý dech a začala nabízet na východoevropských trzích nové levné auto. Rumuni vypustili na trhy laciný model Logan, který si chce ukousnout kus koláče v rámci tradičního teritoria českých škodovek.
foto: Dacia
RUMUNSKÝ ÚTOK Někdejší opovrhovaná rumunská značka Dacia chytila pod křídly Renaultu druhý dech a začala nabízet na východoevropských trzích nové levné auto.
Rumuni vypustili na trhy laciný model Logan, který si chce ukousnout kus koláče v rámci tradičního teritoria českých škodovek. S cenou 199 900 korun hodlají Mladé Boleslavi konkurovat i na domácím poli. Logan je totiž delší, širší i vyšší než Škoda Fabia Sedan, která vyjde zájemce v základu na 292 000 korun. Dacia si od nového auta slibuje, že by mohlo v Česku vyvážit prodeje, v nichž dominuje domácí značka. Za devět měsíců letošního roku se prodalo 33 672 fabií, dacií se celkově prodalo jen 328.
RUMUN, KTERÝ NEREZIVÍ Logan je čtyřdveřový rodinný vůz s funkčním a relativně moderním designem, o němž Dacia tvrdí, že je to vlastně Renault. Model se nabízí se dvěma zážehovými francouzskými motory 1.4l (75k) a 1.6l (90k) s osmi ventily v kombinaci s mechanickou převodovkou. Je stavěný na podvozku osvědčeného Renaultu Clio a má šestiletou záruku na neprorezivění karosérie. Také převodovka pochází ze země galského kohouta. Kvalita prý plně odpovídá výrobním standardům Renaultu. MÍST O I PRO TŘI HLAVY Jak Logan vypadá? Výrazné vnější linie oživují celkový dojem vozu a dávají vyniknout jeho prostornosti. Vůz prý nabízí vynikající úroveň komfortu pro cestující - na zadních sedadlech mohou pohodlně cestovat tři cestující vyšší postavy. Renault, který v roce 1999 továrnu zakoupil, vyměnil veškerá výrobní zařízení. Díky investicím ve výši 489 milionů eur je prý výrobní zařízení závodu na úrovni nejlepších evropských standardů. Používané pracovní postupy jsou stejné jako v ostatních závodech Renault Group. Úkolem značky Dacia bude pokrytí těch segmentů cílového trhu, které Renault v současné době pokrývá buď jen málo, nebo vůbec. Rumuni se otevřeně hlásí ke své příslušnosti k Renault Group: využívají jejího know-how a organizačních struktur jak v oblasti výroby, tak v oblasti obchodu. Distribuce vozidel a náhradních dílů bude ve většině zemí organizována na základě francouzské prodejní sítě. KUFR JAKO OCTAVIA
Zavazadlový prostor Loganu o objemu 510 litrů prý umožnuje snadné nakládání objemných předmětů - jeho velikost se blíží kufru Škody Octavia.