Některé nízkonákladové aerolinie přes léto ruší lety. Činí tak většinou kvůli malému počtu cestujících a následné ztrátovosti letu. Rušení spojů pak využívá konkurence v reklamě. Nabízí například převzetí pasažérů za symbolickou cenu. Během letošních prázdnin tak třeba britská společnost easyJet zrušila desítky letů mezi Prahou a anglickými městy.
Rušením letů jsou známé také české aerolinie SmartWings, které nejprve oznámily zavedení linky do Bruselu a pak ji na celé léto zrušily. Společnost SkyEurope toho využila k reklamním účelům a nabídla cestujícím letenky do stejných měst z Prahy za pouhou korunu. Pokud aerolinie oznámí zrušení letu do dvou týdnů před odletem, má cestující právo na vrácení peněz. Pokud se tak stane později, má nárok na odškodnění, které u evropských letů činí 250 eur (přes sedm tisíc korun).