Prvních dvou verzí Opelu Corsa se ve světě prodalo více než devět milionů kusů, a tak se toto malé auto stalo nejprodávanějším vozem v historii koncernu General Motors. Na tyto úspěchy se od konce minulého roku snaží navázat třetí generace corsy. Konstruktéři jí dali modernější vzhled a prostornější interiér. Od počátku výroby se tento vůz dodává s tří a pětidveřovou karoserií, přičemž v budoucnu se mají objevit i další verze. Týdeník EURO otestoval nejslabší a nejlevnější variantu s litrovým tříválcem o výkonu 43 kilowattů, která se v základu prodává za 269 900 korun. S úsporným jednolitrem dosahuje corsa maximální rychlosti 155 kilometrů v hodině. Průměrná spotřeba se pohybuje kolem 5,6 litru na sto kilometrů jízdy, je tedy zhruba stejná jako u silného motocyklu. Při jízdě s modernizovanou corsou je znát, že má motor uložen v takzvané neutrální momentové ose, která snižuje přenos vibrací od motoru na konstrukci auta. Nevýhodou pohonné jednotky – což je vzhledem k malému objemu válců pochopitelné – je nízká pružnost motoru. Řidič musí hodně šlapat na plyn, aby dostal motor do vyšších otáček.
Co se týče vzhledu nového auta, designéři automobilky Opel šli cestou evoluce. Oproti svému předchůdci je nová corsa širší, vyšší i delší. Nejvýrazněji se prodloužil rozvor kol – o plných 48 milimetrů – na 2491 milimetrů. To výrobce označuje za nejvyšší hodnotu v segmentu malých aut. Právě díky dlouhému rozvoru mají nyní cestující v interiéru vozu dost místa pro hlavu, kolena i v oblasti ramen. K vyššímu komfortu cestování zejména na zadních sedadlech přispívá i tvarování zadních částí předních opěradel.
Dalším rysem interiéru nové corsy je větší počet odkládacích míst a schránek, ve všech dveřích jsou praktické kapsy, jedna ze šikovných zásuvek se dokonce ukrývá pod sedadlem řidiče. Nechybí ani místo pro odložení slunečních brýlí, okenní stěrky nebo zásuvka pro drobné mince do parkovacích automatů. Přes nevelké vnější rozměry si kompaktní Opel Corsa poradí s pořádnou hromadou zavazadel. Základní objem zavazadlového prostoru činí 260 litrů, jednoduchým sklápěním asymetricky dělených zadních sedadel jej však lze zvětšit až na 1060 litrů.
Jediným záporným momentem nové corsy je poměrně vysoká cena. Jestliže se ještě před několika lety prodávala nejlevnější verze za 219 tisíc korun, nyní si musí zájemce připravit více než padesát tisíc korun navíc. To se však zřejmě na zájmu o corsy neodrazí. Tento rok totiž skončí výroba levných felicií a největším konkurentem malého opelu bude Škoda Fabia s litrovým motorem. Ta se po zdražení – avizovaném před týdnem – corse hodně cenově přiblížila. Místo původních 259 400 korun bude nyní muset zájemce sáhnout do kapsy pro 266 700 korun, takže holá Škoda Fabia vyjde zhruba o tři tisíce korun dráže než Opel Corsa.