Druhý adventní víkend přilákal do obchodů až o třetinu více zákazníků lidí než během roku. Lidé kupovali především suroviny na pečení cukroví a vánoční dárky.
Autor: Martin Siebert
Nárůst kupujících zaznamenaly například prodejny řetezce Ahold. „Proti minulému víkendu jsme zaznamenali nárůst počtu zákazníků o 17 procent, tržby vzrostly až o 30 procent,“ uvedl ředitel komunikace společnosti Libor Kytýr. Firma provozující supermarkety Albert pocítila vyšší zájem o nákup výrobků pod privátní značkou. V hypermarketech Tesco stoupl podle mluvčí Evy Karasové prodej jednotlivých druhů zboží až o polovinu. „Zákazníci nejvíce nakupovali dárky a potraviny. Největší zájem je o hračky, oděvy, elektroniku, drobné elektro a kosmetiku,“ uvedla.
Srovnatelné výsledky s předchozím rokem hlásí i prodejci elektroniky. „Proti předchozímu víkendu jsme zaznamenali nárůst zhruba o deset procent. Po dlouhé době to byl jeden z těch lepších víkendů,“ poznamenal mluvčí řetězce obchodů s elektronikou Proton-Euronics Bohuslav Komín. Hitem Vánoc podle něj zůstávají LCD televize, které jsou letos údajně až o třetinu levnější než loni. Specialitou letošních Vánoc je také nástup slev v mnoha obchodech ještě před svátky.