Mark Earls v Praze
Převratné přístupy k práci s masami, díky kterým lze změnit chování zákazníků, zaměstnanců nebo veřejnosti. Takové bude téma semináře, který se bude první červnový den konat v pražském Long Tale Café v rámci projektu Londýn v Praze. Pořádají jej agentury Perfect Crowd a Ogilvy. Setkání povede britský marketingový odborník Mark Earls. Autor knihy, která v Česku vyšla pod názvem Sedm principů masového marketingu, se domnívá, že valná část marketingu stojí na chybné úvaze o svobodném rozhodování zákazníků při nákupu produktů nebo služeb. Earls naopak tvrdí, že lidé fungují jako stádo a kopírují chování těch, které kolem sebe vidí. Teprve zpětně si toto kopírování vykládají jako projev svobodné vůle. „Lidská individualita neexistuje. Každé rozhodnutí, které děláme, vzniká v interakci s ostatními lidmi a pod jejich vlivem. Tak lze například pochopit některé masové fenomény, mezi něž patří rozšíření sms zpráv bez jakékoli marketingové podpory,“ říká Earls. Klasickou ukázkou cíleného marketingového využití stádní mentality jsou podle něj sluchátka k iPodu. Jejich bílá, a tedy viditelná barva není nijak náhodná, designéři ji zvolili proto, aby byla snadno kopírovatelná. Earls, který dříve pracoval v agenturách St Luke’s a Ogilvy, nyní působí jako nezávislý konzultant pod hlavičkou HERD Consulting ve veřejném i v soukromém sektoru.