Odstranit reklamní poutače od dálnic a silnic první třídy se zřejmě nepodaří hned od září, kdy začne platit nový zákon. Pokud billboardy neodstraní sami jejich majitelé, musí je úřady k tomu oficiálně vyzvat. Ty, které zůstanou bude odstraňovat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a náklady vymáhat po majitelích poutačů, nebo pozemku. Řekl to mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Vyklizení reklamních ploch od silnic tak patrně potrvá měsíce.
Po prvotní výzvě mají majitelé billboardů pětidenní lhůtu na jejich odstranění. Pokud tak neučiní, úřad reklamu do 15 dnů zakryje a billboard následně zlikviduje. Pokud se nepodaří vypátrat majitele poutače, bude úřad náklady na demolici vymáhat po vlastníkovi pozemku.
Problém je v tom, že řada reklamních poutačů je na pozemcích ŘSD. Náklady na jejich odstranění pak v případě, že se nenajde vlastník blillboardu, bude muset nést stát.
Podle Svazu provozovatelů venkovní reklamy by mělo od dálnic a silnic první třídy postupně zmizet na tři tisíce billboardů ze zhruba 25 tisíc, které jsou v Česku. Zákaz, který ministerstvo dopravy dlouhodobě obhajuje potřebou zvyšování bezpečnosti na silnicích, se ale netýká poutačů, které jsou postavené v zastavených územích. Reklamy ve městech a obcích, i když jsou v okolí komunikací, tak i nadále zůstanou.
Přečtěte si také o nekoncepční stavbě dálnic: