Menu Zavřít

Likvidace billboardů u dálnic potrvá podle úřadu měsíce

27. 8. 2017
Autor: čtk

Odstranit reklamní poutače od dálnic a silnic první třídy se zřejmě nepodaří hned od září, kdy začne platit nový zákon. Pokud billboardy neodstraní sami jejich majitelé, musí je úřady k tomu oficiálně vyzvat. Ty, které zůstanou bude odstraňovat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a náklady vymáhat po majitelích poutačů, nebo pozemku. Řekl to mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Vyklizení reklamních ploch od silnic tak patrně potrvá měsíce.

Po prvotní výzvě mají majitelé billboardů pětidenní lhůtu na jejich odstranění. Pokud tak neučiní, úřad reklamu do 15 dnů zakryje a billboard následně zlikviduje. Pokud se nepodaří vypátrat majitele poutače, bude úřad náklady na demolici vymáhat po vlastníkovi pozemku.

Problém je v tom, že řada reklamních poutačů je na pozemcích ŘSD. Náklady na jejich odstranění pak v případě, že se nenajde vlastník blillboardu, bude muset nést stát.

Podle Svazu provozovatelů venkovní reklamy by mělo od dálnic a silnic první třídy postupně zmizet na tři tisíce billboardů ze zhruba 25 tisíc, které jsou v Česku. Zákaz, který ministerstvo dopravy dlouhodobě obhajuje potřebou zvyšování bezpečnosti na silnicích, se ale netýká poutačů, které jsou postavené v zastavených územích. Reklamy ve městech a obcích, i když jsou v okolí komunikací, tak i nadále zůstanou.

CIF24


Přečtěte si také o nekoncepční stavbě dálnic:

Snahy o propojení státních a soukromých investic připomínají komedii

 Demolice dálníčního nadjezdu, ilustrační foto] ---------- Ředitelství silnic a dálnic už podle ministerstva písemně obeslalo majitele zařízení, které jsou na státních pozemcích. Už v minulosti nechal úřad odstranit ty poutače, kterým vypršelo povolení. Takovýchto zařízení ale byly jen desítky, většina má smlouvy na umístění po dobu neurčitou. To je důvodem, proč se někteří majitelé billboardů chystají se státem soudit o ušlý zisk. Zákaz reklamních poutačů v ochranném pásmu u dálnic a silnic I. třídy vyplývá z novely zákona o provozu na pozemních komunikacích z roku 2012. Ta kvůli obavě z možných sporů s provozovateli venkovní reklamy ponechala pětileté období, po které mohly u českých silnic billboardy zůstat. **Přečtěte si také:** ===== [[http://www.euro.cz/byznys/billboardy-od-dalnic-zmizi-provozovatele-se-ale-chteji-soudit-o-usly-zisk-1361898 |Billboardy od dálnic zmizí. Provozovatelé se ale chtějí soudit o ušlý zisk

Lodní doprava chřadne. Majitel Českých přístavů investuje stamiliony a doufá v zázrak

Třímiliardové turbo. Ťok přivezl do Pardubic úplatek kvůli dálnici D35


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).