Manažery malých i středních firem a také individuální podnikatele má přilákat jedna z letošních novinek korejské provenience – Kia Magentis. Jde o čtyřdveřový sedan vyšší střední třídy, který konkuruje Škodě Superb, Volkswagenu Passat nebo třeba Nissanu Primera. Jeho trumfem je nízká cena – za Magentis s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem pod kapotou chtějí Korejci 550 tisíc korun. To je tolik, kolik stojí mnohem menší, ovšem slušně vybavená Škoda Octavia. Silnější verze s šestiválcem 2,5 litru, kterou měl týdeník EURO možnost testovat, pak vyjde na zhruba 630 tisíc korun. Suma se blíží základní ceně passatů, ale ta výbava!
Magentis má ve standardu klimatizaci s čidlem znečištění automaticky přepínajícím na vnitřní cirkulaci vzduchu či protiprokluzový systém TCS. Dále tu lze nalézt čtyři airbagy (čelní před spolujezdcem je propojen s čidlem zatížení jeho sedačky), posilovač řízení, systém ABS, tempomat, elektricky ovládaná boční okna i zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládané i vyhřívané přední sedačky, přední mlhové světlomety a kola z lehkých slitin. To konkurence za dané peníze nabídnout nemůže, leda tak chudě vybavený čtyřválec.
Je pravdou, že šestiválec Magentisu není žádný přeborník. Výkon 123 kilowattů není na daný objem příliš úctyhodný a také řidič musí při rozjezdech šlapat hodně na plyn. Z nízkých otáček se agregátu prostě nechce. Ale když už písty kmitají, jede auto svižně. Z nuly na sto kilometrech v hodině je za 8,5 sekundy, jezdec z něj dokáže vymáčknout až 214 kilometrů v hodině. Chod stroje je přitom kultivovaný, klidná jízda při spotřebě pod deset litrů na sto kilometrů jízdy je plusem korejského auta. Škoda že automobilka nenabízí pro model žádný diesel.
Co se týče komfortu, k minusům limuzíny patří nepřesné řazení a také méně prostoru nad hlavami zadních cestujících. Jinak je to impozantní auto s dobrými jízdními vlastnostmi, které lze pořídit za cenu octavie. A proč nejsou jeho cílovou skupinou manažeři velkých podniků, ale výše zmíněné menší společnosti? Vedení dovozní firmy Kia Motor Czech tvrdí, že u gigantů se těžko proráží. Jejich vlastníci jsou zpravidla Němci či Francouzi, kteří ze zásady kupují auta produkovaná v rodné zemi. Takže na Korejce zbývají menší sousta.
KIA MAGENTIS 2,5 V6 SE
Motor zážehový šestiválec
Zdvihový objem 2493 cm3
Nejvyšší výkon 123 kW
Nejvyšší rychlost 214 km/h.
Průměrná spotřeba 9,2 l/100 km
Cena (základ) 629 980 Kč