Menu Zavřít

Limuzíny za obilí

10. 1. 2003
Autor: Euro.cz

Argentina

MM25_AI

BUENOS AIRES, PRAHA (WSJ, hns)- Přední světové automobilky Toyota, General Motors a DaimlerChrysler zavedly koncem loňského roku novou neobvyklou službu pro svoje argentinské zákazníky – možnost nákupu nových vozů za obilí.
Pětiletá recese, nedostatek hotovosti a nedůvěra k domácí měně po pádu argentinského pesa zapříčinily mimo jiné propad výroby a prodejů automobilů. Argentinská produkce vozů se během minulého roku snížila podle Argentinské asociace automobilových výrobců o 11,5 procenta, a prodeje domácích dealerů poklesly dokonce téměř o 54 procent.
Zatím to vypadá, že netradiční strategie slaví úspěch, neboť prodeje amerického General Motors a japonské Toyoty klesly „pouze“ o 43 a o 47 procent. DaimlerChrysler s „cereální“ strategií přišel jako poslední. V rámci svého Obilného plánu (Plan Cereal) nabízí modelové řady Mercedes-Benz, Chrysler, Jeep a Dodge a získané obilí prodává za tržní ceny exportérovi zemědělských produktů, společnosti Louis Dreyfus Group. Opožděný nástup do obilného byznysu se však na počtu prodaných vozů společnosti DaimlerChrysler projevil - meziročně totiž poklesl o celých šedesát procent. Přesto je to méně než rekordní meziroční propad prodejů německého Volkswagenu, který přesáhl 71 procent.

  • Našli jste v článku chybu?