Menu Zavřít

Loď

20. 5. 2019
Autor: Euro.cz

První minipivovar na vodě zakotvil v centru Prahy. Vaří na dvou palubách

Pod pražským Štefánikovým mostem otevřel předloni na jaře první český minipivovar na vodě. Stojí za ním podnikatel Vojtěch Ryvola, který starou loď v roce 2014 koupil v Hamburku a při cestě po Labi se hnijící bárka téměř potopila. „Koráb“ vyrobený před 65 lety sloužil v Německu jako taneční klub, dnes uvnitř všechno vypadá jinak. „Na rekonstrukci jsem měl připraveno 1,4 milionu korun, nakonec ale byla desetkrát dražší,“ vypočítává Ryvola.

Pojďme k pivu. Bylo úterý dopoledne, restaurace ještě bez hostů, a tak mě mohl sládek Tomáš Tuchyňa provést celou výrobou rozloženou na dvou palubách.

„Trochu se houpeme, což pomáhá kvasinkám,“ vysvětluje výhody lodního pivovaru sládek, který předtím sbíral zkušenosti v Úněticích, kde spolupracoval i s mistrem českých ležáků Vladimírem Černohorským. „Když přišla nabídka dělat pivo na lodi, byla to výzva,“ říká Tuchyňa.

Základem je desítka, dvanáctka a tmavá třináctka, v průběhu roku nabídku doplňují nejrůznější speciály včetně těžší polotmavé sedmnáctky či svrchně kvašeného IPA. Piva se pijí na třech palubách.

Nejníže leží pivnice, uprostřed pak tradiční restaurace a nahoře terasa s grilem. Každé patro se navíc liší atmosférou i nabídkou.

bitcoin_skoleni

Ochutnali jsme světlé výčepní pivo Legie. Desítka s chmelovou vůní nabízí velmi dobrý chuťový zážitek, v němž se mísí svěžest a nijak velká hořkost, kombinovaná s 4,2procentním alkoholovým nábojem. Pokračovali jsme se světlým ležákem Remorkér, což je spodně kvašená klasika, která si v sobě nese 5,3 procenta alkoholu a nad ní se vznáší sladová vůně. Na první ochutnání zaujme velmi slabá hořkost, díky čemuž má šanci zaujmout velké procento pijáků, kteří už mají dost extrémně hořkých piv.

  • Našli jste v článku chybu?