V krátkodobém výhledu převládá nejistota. Recese se promítne
do zpomalení celkové ekonomické činnosti. I přesto by poptávka po logistických
nemovitostech po skončení současného období měla stoupat. A to nejen
v důsledku navyšování množství zásob, ale také rostoucího významu e-commerce.
E-shopům se totiž v době pandemie velmi daří. Například ve
třetím březnovém týdnu v Česku dvojnásobně vzrostl počet nových internetových
obchodů, přibylo jich 270. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet.
„Na naší platformě zároveň registrujeme i výrazně vyšší frekvenci ve využití
bezplatných testovacích verzí, konkrétně až trojnásobnou oproti standardnímu
stavu,“ uvedl výkonný ředitel Shoptetu Miroslav Uďan.
Velký špatný. Dopady současné pandemie by mohly překonat krizi z třicátých let, věští známý skeptik
Nakupování online se v této době jeví jako neocenitelné,
protože více zákazníků – včetně těch, kteří byli zpočátku vůči online
nakupování skeptičtí – se rozhodlo nechat si zboží doručovat domů. Množství
stahování aplikací pro nakupování potravin online dosáhlo rekordních úrovní a
celosvětově bylo vyhledávání výrazu „dodávka potravin“ na internetu oproti
loňskému březnu o 450 procent četnější.
Prologis v únoru a začátkem března u logistických nemovitostí zaznamenal konzistentní nájemní aktivitu. Předpokládá také, že vyšší poptávka ze strany maloobchodních dodavatelů, zejména pak prodejců potravin, nápojů a spotřebního zboží, může vyvážit negativní vliv pandemie na firmy podnikající například v oblastech pořádání akcí, cestovního ruchu, provozu restaurací či v automobilovém průmyslu. Segment zdravotnického vybavení a léčiv by se v budoucnu mohl stát z pohledu logistiky aktivnějším odvětvím.
Zdroj: Prologis, Shoptet