Menu Zavřít

Loňský odbyt vozů VW vzrostl o 2,8 procenta, hlavně díky Číně

9. 1. 2017
Autor: čtk/AP

Německá automobilová skupina Volkswagen loni dodala na trh 5,99 milionu osobních vozů své vlajkové značky VW. Bylo to o 2,8 procenta více než předloni a růst byl silný zejména na čínském trhu.

Značka VW tak zčásti smazala předloňský pětiprocentní pokles prodeje, který byl důsledkem skandálu kolem falšování testů emisí a propadu poptávky v Číně. V prosinci se vozů VW v Číně prodalo o 29 procent více než o rok dříve, naproti tomu na německém trhu odbyt vozů VW o 14 procent klesl. Skupina uvedla, že loňský odbyt jí dává sebedůvěru do letošního roku. Firma letos plánuje uvést na trhy všech svých regionů několik nových modelů, uvedla agentura Reuters.

Skupina Volkswagen zaznamenala předloni první pokles prodeje od roku 2002. Odbyt vozů skupiny se z rekordu 10,14 milionu v roce 2014 snížil o dvě procenta na 9,93 milionu.


Volkswagen chce konkurovat Uberu. Čtěte více:

Volkswagen založil rivala Uberu. Se značkou Moia má velké plány

Volkswagen


Škoda Auto loni na českém trhu zvýšila prodej o více než 11 procent na 82 tisíc vozů. Překonala tak dosavadní rekord z roku 2015, kdy prodala o osm tisíc automobilů méně.

MM25_AI

Volkswagen předloni v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Z toho bylo zhruba 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Čtěte také:

Plány Volkswagenu: být jedničkou v elektromobilech a znovu dobýt USA

Nová jednička autoprůmyslu. Volkswagen předčil Toyotu


  • Našli jste v článku chybu?