Začátek nového školního roku některé banky využily k tomu vydat se mezi studenty a přesvědčovat je o kvalitách svých produktů. Nejnovější „road show“ odstartovala tuzemská ČSOB. Cíl? Vysokoškoláci z devíti měst z celé České republiky. „Naším cílem je ukázat studentům, že jsme pro ně partnerem, který jim pomůže na cestě za úspěchem v jejich budoucím profesním životě,“ vysvětluje Martin Eyberger, výkonný manažer řízení segmentu platební komfort a dodává: „Přistupujeme ke studentům jako k budoucím profesionálům, nikoli teenagerům, což dokazuje škála služeb, kterou jim nabízíme.“ Letos se jedná už o druhou „studentskou“ akci. Podobný projekt prováděla ČSOB už na jaře s tím rozdílem, že lákala studenty ne vysokých, ale středních škol, tedy neplnoleté děti a právě to se některým odborníkům nelíbilo. Některé finanční instituce jako třeba Pioneer Investments nebo GE Money Bank zamířily dokonce na základní školy. Podle šéfky analytické společnosti Next Finance Markéty Šichtařové je ale problém v tom, že děti nemají dostatečnou rozlišovací schopnost, co je a co není reklama. „Snadno tedy mohou podlehnout dojmu, že „správné investování“ je zosobněno pouze spojením s jednou konkrétní institucí,“ tvrdí Šichtařová. Naopak pokud jde o vysokoškoláky, tam aktivity bank ekonomové nijak nekritizují. Spíše jde podle nich o logické jednání ve snaze regulérně získat nové klienty. Na vysokoškoláky se zaměřuje i Česká spořitelna. Nabízí jim řadu služeb zdarma a pořádá pro tyto studenty řadu projektů. Podobně se chovají i další banky. Novinku pro studenty připravila i Poštovní spořitelna. Kdo si založí konto Junior, může až do října stahovat hudbu na speciálním webu zdarma.