Menu Zavřít

Lov začíná nanovo

18. 3. 2005
Autor: Euro.cz

Mercedes-Benz

MMF24

PRAHA (tpk) - Po poklesu prodejů v minulém roce přichází ve značce Mercedes-Benz změna na postu šéfa prodejů a marketingu. Od 1. dubna se jím stává jedenapadesátiletý Klaus Maier. Přestože koncern důvody personální rošády neuvedl, nespokojen s dosavadním ředitelem Joachimem Schmidtem nebyl. Ten se totiž přesune do zatím nespecifikované pozice ve vedení DaimlerChrysleru.
Skupina Mercedesu, do níž patří i značky Smart a Maybach, pokračovala v prvních dvou měsících roku v negativním trendu. Jejích vozů se prodalo jen 144 tisíc, o devět procent méně než loni. Pokles je přičítán především faktu, že se značka nachází uprostřed obměny modelové řady. Nový kabriolet s pevnou střechou SLK dosahuje rekordních prodejů stejně jako nová generace třídy A. V letošním roce by mělo výsledky Mercedesu posílit uvedení nových modelů luxusní třídy S, sportovně užitkové M a velkoprostorové B.
Klaus Maier bude mít za úkol posunout marketing značky na vyšší úroveň, což zvolna započalo již před pěti lety. Tehdy bylo otevřeno první moderní prodejní centrum Mercedesu v Berlíně, zatím poslední začalo fungovat předminulý týden v Paříži. Obdobná střediska se zároveň budují v Miláně a Londýně. V rámci marketingové ofenzivy do Asie chystá Mercedes postavit velkolepá centra i tam. V příštím roce bude otevřeno v Singapuru, o střediscích v Šanghaji a Pekingu se jedná.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).