Seznam.cz
PRAHA (nt) - Otevřít co nejvíc finančních přítoků se před Novým rokem rozhodl největší domácí internetový portál Seznam.cz Iva Lukačoviče. Poté, co se na konci listopadu potvrdily zprávy, že hodlá za pomoci vydavatelství Ringier a deníku Právo udělat z Novinek.cz plnohodnotný zpravodajský portál a konkurenci iDnes, rozhodla se firma nabízet svým uživatelům i připojení na internet. Za pomoci Aliatelu tak Seznam v uplynulém týdnu připojil první zákazníky pod vlastní značkou.
„Pro loajálního uživatele našich internetových služeb je výhodné na jedno heslo vstoupit do sítě, mít okamžitě k dispozici vlastní poštu a všechy požadované služby,“ tvrdí Roman Hloušek, marketingový manažer Seznamu. Dodává, že nová služba má dvě roviny. Za prvé Seznam tak doplňuje nabídku svých služeb, za druhé plánuje společně s připojením provozovat komerčně využitelné nadstandartní služby. Faktem zůstává, že ke zmíněnému rozšíření svých služeb se Seznam rozhodl více než rok poté, co podobnou službu uvedlo konkurenční Centrum.cz. „Momentálně čekáme na to, jak se vyvine trh, jak dopadne diskuse o přerozdělení financí za připojení,“ míní Oldřich Bajer, ředitel portálu Centrum.cz. a konstatuje, „jenom za měsíc říjen lidé například na xchatu strávili neuvěřitelných třicet milionů minut.“
Podle Hlouška by Seznam chtěl získat alespoň polovinu svých uživatelů, kteří se připojují z domova. Celkový počet uživatelů nejvyhledávanějšího českého portálu je podle průzkumu iDot momentálně těsně pod dvěma miliony, z nichž se čtvrtina až třetina připojuje z domova. Alespoň polovinu těchto lidí pak chce Seznam u Českého Telecomu v rámci služby „internet zdarma“ získat peníze.