Telefónica O2 ČR údajně zvažuje prodej své asistenční linky 1188. Podle odhadů odborníků by cena za vysoce ziskové call centrum mohla dosáhnout až půl miliardy korun.
Autor: Profit
Tato linka v loňském roce vydělala 91 milionů korun při obratu 247 milionů korun. Tržní podíl se odhaduje na 80 procent. Mandát nalézt jejího nového vlastníka má investiční banka UniCredit CAIB. „Mezi zájemci o linku jsou katalogové vyhledávače, nějaké fondy a poskytovatelé služeb,“ uvedl zasvěcený investiční bankéř. Podle něj již proběhl proces due diligence a několik zájemců předložilo své nabídky. O linku prý nemají zájem dva hlavní poskytovatelé katalogového vyhledávání v zemi - společnost Mediatel, provozující Zlaté stránky, a portál Seznam.
Prostřednictvím linky 1188 mohou klienti všech telekomunikačních operátorů získat prakticky jakoukoliv informaci nebo službu, například zamluvit rezervaci v restauraci. Asistenční linka nabízená k prodeji se skládá ze tří telefonních čísel: 1188 - na které směřuje většina hovorů, 1180 - bývalých informací o číslech a 1181 - informací o mezinárodních telefonních číslech. Vše doplňuje stránka 1188.cz. Měsíčně call centra, která sídlí v Pardubicích a Kolíně, vyřídí 800 tisíc dotazů.