Automobilový průmysl
Zatímco automobilka Maybach poprvé vyráběla limuzíny pro bohaté zákazníky od roku 1921 do roku 1940, podruhé přežila sotva deset let. Koncern Daimler chtěl její trápení ukončit příští rok, ale ani tak dlouho nakonec nečekal. Nejspíš k tomu přispěla skutečnost, že podle společnosti JATO Dynamics se v Evropě loni prodalo pouze 46 vozů.
Znovuzrozené značce se nikdy nepodařilo vystoupit ze stínu konkurenčních britských automobilek Rolls-Royce, patřící koncernu BMW, a Bentley, již vlastní Volkswagen. Ačkoli si ve Stuttgartu plánovali roční prodeje na úrovni tisícovky vozů, realita byla podstatně jiná. Luxusní limuzínu si od roku 2002 koupilo přibližně tři tisíce zákazníků, roční prodeje jen zřídka dosáhly tří stovek vozů.
I když se limuzína prodávala za ceny začínající nad hranicí deseti milionů korun, po Maybachu zůstal účetnictví Daimleru slušný zásek. Do vzkříšení vozů, které měly být výstavní skříní pro technologie Mercedesu, koncern údajně napumpoval postupně asi miliardu eur.
Od příštího roku převezme roli značky Maybach v modelové řadě nová generace Mercedesu třídy S. Nejluxusnější model automobilky má podle šéfa Daimleru Dietera Zetscheho daleko větší šanci přitáhnout bohaté zákazníky, než měl Maybach.