Největší tuzemská mlékárna Madeta připravuje síť vlastních bister. Prodejny s názvem Madetka budou dvojího typu. První z nich chce navázat na kdysi oblíbené mléčné bary v centrech měst. V pokročilejší fázi je však plán na zřízení prodejen se zdravou výživou v nemocnicích.
První nemocniční prodejna už od dubna funguje v Českých Budějovicích. „Měli tam nějaký ne úplně dobře využitý prostor, a tak se zeptali, jestli by do toho někdo nešel,“ popsal v rozhovoru pro týdeník Euro majitel Madety Milan Teplý, jak se nápad zrodil. Na přelomu února a března příštího roku by mělo otevřít bistro v nemocnici v Českém Krumlově a další zdravotnická zařízení jsou v jednání.
Teplý zatím nechtěl být konkrétnější. „Hodně záleží, jak se k tomu postaví krajské úřady,“ dodal. Riziko totiž vidí především v diskutované privatizaci zdravotnictví, což by pro Madetu mohlo znamenat zmaření investice. Zřízení jednoho bistra přijde na několik milionů korun.
Máslo bude stát 70 korun, odhaduje šéf Madety
Loni na podzim v Budějovicích otevřel také první mléčný bar Madetka nabízející jednoduchá snídaňová a obědová menu. Prodejna disponuje také dětským koutkem. I s „mlíčňáky“ chce Madeta expandovat do dalších měst Jihočeského kraje a také do Prahy, zatím však hledá spolehlivé partnery.
Mléčné bary byly v Česku velmi populární za minulého režimu, po roce 1989 však většina za nich postupně zanikla. To je rozdíl od sousedního Polska, kde řada z nich ustála příchod nadnárodních řetězců s rychlým občerstvením a v současnosti se těší velké oblibě mezi místními i zahraničními turisty.
Celý rozhovor s Milanem Teplým si můžete přečíst v týdeníku EURO, který vychází v pondělí 9. října
Dále čtěte: