„Nezaměřujeme se na využití pouze jediného distribučního kanálu. Naše vlastní obchodní síť je velmi efektivní, ale právě spolupráce s pojišťovacími makléři je pro nás významným distribučním prostředkem,“ říká člen představenstva pojišťovny Generali ing. Štefan Tillinger.
Jaká je dnes role pojišťovacích makléřů z pohledu pojišťovny a z pohledu klienta?
Pojišťovací makléře vnímáme jako přirozené a především užitečné obchodní partnery. Jejich nezávislost na pojistitelích by měla být zárukou i pro klienty, a to především v oblastech výběru pojistného programu, vyhodnocení nabídek pojistitelů a konkrétního servisu a péče o klienta v průběhu trvání pojistné smlouvy.
Jak změnila vztahy mezi pojišťovnami a makléři legislativní smršť z roku 2004?
Kromě zvýšené administrativy s úpravou smluvních vztahů s makléři jsme nezaznamenali žádné podstatné změny v naší dosavadní spolupráci.
Jaké jsou silné a slabé stránky spolupráce s makléři? Mezi silné stránky spolupráce, kterých si velmi vážíme, patří u převážné většiny pojišťovacích makléřů jejich odborné vědomosti z hlediska posouzení pojistného rizika, znalosti pojišťovacích produktů a aktivní spolupráce v oblasti řešení pojistných událostí. Slabé stránky se týkají spíše konkrétní spolupráce s některými makléřskými společnostmi. Nedají se tedy zobecnit. Jakou přidanou hodnotu přináší spolupráce s makléři? V optimálním případě by měl makléř přivést do naší pojišťovny dobře pojištěného, plně informovaného a vzorně obslouženého klienta. Splněním těchto podmínek získáme spokojeného zákazníka, se kterým můžeme společně budovat dlouhodobý obchodní vztah. Které produkty se daří prodávat pres makléře?
Pokud bychom hodnotili úspěšnost prodeje dle četnosti pojistných smluv, jistě by zvítězilo pojištění motorových vozidel, životní pojištění a pojištění živnostníků. Pokud bychom se zabývali výší předpisu pojistného, tak by na prvním místě byly produkty technického a průmyslového pojištění.