Maloobchodní tržby bez prodejů aut v Česku v únoru zrychlily růst na 5,1 procenta z revidovaných lednových 4,9 procenta. Téměř o pětinu se zvýšily tržby internetových obchodů a zásilkových služeb. Růst podpořil také větší zájem nakupujících o oděvy, obuv, sportovní a rekreační zboží. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu.
Meziměsíčně v únoru tržby maloobchodníků očištěné o sezonní vlivy vzrostly o 0,4 procenta. U potravin se zvýšily o procento, u nepotravinářského zboží o 0,3 procenta, zatímco za pohonné hmoty klesly o 0,6 procenta.
Meziročně utržili obchodníci víc za nepotravinářské zboží o 7,7 procenta, za pohonné hmoty o 3,9 procenta a za potraviny o 2,5 procenta.
Růst maloobchodních tržeb:
Zdroj: tradingeconomics.com
Tržby internetových obchodů a zásilkových služeb meziročně stouply o 18,6 procenta. Ve specializovaných prodejnách vzrostly u oděvů a obuvi o 13,6 procenta a u výrobků pro kulturu, sport a rekreaci o 12,3 procenta.
Tržby v obchodech s výrobky pro domácnost se zvýšily o 7,2 procenta a v prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením o 4,6 procenta. Meziroční pokles tržeb o 3,4 procenta naopak zaznamenaly lékárny a další prodejny zdravotnického zboží.
Za prodej a opravy motorových vozidel tržby proti loňskému únoru stouply o procento. Ve srovnání s lednem po sezonním očištění vzrostly o 1,7 procenta.
Dále čtěte: