Menu Zavřít

Manažerský barometr

16. 7. 2002
Autor: Euro.cz

Alternativní polovina / Špidla lepší Zemana

Špidla lepší Zemana

Zdá se Vám nová vláda jako kompetentnější než ta odcházející?

  • Rozhodně ano 16,7
  • Spíše ano 54,7
  • Spíše ne 15,5
  • Rozhodně ne 6
  • Nevím 7,1

Nově přicházející vládu Vladimíra Špidly považují respondenti Manažerského barometru za kompetentnější a kompaktnější, než byl předešlý kabinet Miloše Zemana. Ačkoliv jsou ředitelé ve svých komentářích opatrnější a hodnotit hodlají až po „usazení“ nových ministrů, kladně hodnotí omlazení Špidlovy vlády, i když ji někteří považují za více úřednickou. „Soudě dle jmen se zdá tento kabinet více kompetentní, ale výkonnost se teprve ukáže. Svůj názor opírám o skutečnost, že v nové vládě nejsou někteří členové té minulé, naopak tam jsou nové tváře, které by mohly pracovat dobře,“ říká jeden z manažerů. Jiný to vzal z druhé strany: „Myslím, že budou lepší. Velikost impotentnosti u odcházející vlády byla totiž tak obrovská, že jí lze jen těžko překonat.“
Někteří ředitelé kladně hodnotili nižší věk nových ministrů v porovnání s předešlými. „V obecné rovině vítám především omlazení, se kterým se snad dostaví větší výkonnost a menší sebestřednost,“ říká manažer. Jiný uvažuje: „Nevím, jestli je tato vláda kvalitnější, ale zdá se mi kompaktnější než ta minulá, a přes účast Koalice také jednobarevnější. O kompetentnosti bude možné hovořit až po reálných krocích, které provede.“ Ne všichni respondenti barometru jsou ale z nového Špidlova kabinetu tak pozitivně naladěni. „Řekl bych, že se svět trochu zbláznil. Nic ve zlém, ale do ministerských křesel usedají lidé, kteří evidentně nemají kvalitní vzdělání, jako například ministr Mlynář, nebo si nevytvořili ve svém oboru žádnou pozici a nikdo je moc nezná, třeba ministr Sobotka, případně byli ve volbách neúspěšní, jako vicepremiér Mareš,“ říká jeden z ředitelů. Jiný soudí: „Zvláště šokující je obsazení postu ministra financí někým, jehož kvalifikací je zřejmě pouze povolnost a totální deficit praktických zkušeností i teoretického zázemí. To vše v době, kdy by dobrý ministr financí potřeboval obojí.“ Manažerka shrnuje: „U této vlády nejde o to, aby se splnily sliby a programová prohlášení, důležité je za každou cenu místo v kabinetu urvat.“ Komentář na závěr: „Otázka je stejná, jako když odsouzeného na smrt postavíte před volbu popravčí čety, nebo rozsápání hladovým aligátorem. V porovnání s dosavadní skvadrou to bude asi o něco málo lepší, pohříchu spíše na místech, které obsazuje ČSSD.“

Alternativní polovina

Využívá vaše společnost telekomunikačních či datových služeb alternativních operátorů?

WT100

  • Již delší dobu jsme klasickým korporátním klientem 33,3
  • Uvažujeme o podepsání takové smlouvy 9,5
  • Využíváme službu volby operátora 10,8
  • Hodláme využívat službu volby operátora 22,6
  • S ničím podobným naše firma nepočítá 14,3
  • Nevím 9,5

Téměř 45 procent společností, ve kterých pracují respondenti Manažerského barometru, využívá telekomunikačních nebo datových služeb alternativních operátorů. Třetina ředitelů totiž odpověděla, že jejich společnost je „plným“ korporátním klientem některého z alternativních operátorů a dalších jedenáct procent firem používá službu volba operátora. Navíc téměř třetina firem dalších respondentů barometru hodlá alespoň částečně své chování změnit. Buď o podepsání smlouvy s některým z alternativních operátorů uvažují (deset procent) nebo volbu operátora hodlají začít využívat (23 procent). Sami manažeři však ve svých komentářích připouštějí, že rozhodování, prostřednictvím koho budou telefonovat, jejich firmy příliš netíží. O změně by uvažovali v přípaě, že by měli konkrétní nabídku od alternativních operátorů a kdyby byla výrazně ekonomicky výhodnější. „V případě stejné spolehlivosti služeb, pokrytí rozsahu našich potřeb a výhodnějších cen budeme volbu operátora zcela určitě používat,“ říká jeden z ředitelů. Některé manažery naopak myšlenky na výměnu dosavadního poskytovatele připojení, dominantní Český Telecom, ani nenapadly. „Poplatky za telefon nejsou v naší společnosti až tak vysoké, abychom volbu operátora, nebo dokonce kompletní změnu poskytovatele, měli mezi prioritami,“ tvrdí respondent. Jiný dodává: „Hodláme využívat volbu operátora, ale rozsah je v naší společnosti velmi omezen, protože téměř většinou voláme přes mobilní telefony.“ Další manažer z bankovních kruhů říká: „Jistě jsme pro telefonní operátory zajímavou společností, máme relativně slušnou síť poboček, potřebujeme přenášet data i hlas, ale nevím o tom, že by se nějaký zástupce alternativního operátora obtěžoval alespoň zaslat nějakou nabídku. Zřejmě špatný marketing.“

Pramen – Týdeník EURO, odpovědi 86 manažerů

  • Našli jste v článku chybu?