Test
Málokdy se stane, že by testovanému vozu chybělo něco důležitého. Jenže u Fordu Fusion, jehož plus za názvem označuje nejvyšší ze tří stupňů výbavy, tahle situace nastala. To znaménko totiž mimo jiné znamená, že do městského automobilu se dá za osmdesát tisíc pořídit zábavní systém umožňující přehrávat DVD či videohry z Playstation, což jej výrazně odlišuje od konkurence. Tentokrát to bylo bez hraní.
Chloubu systému tvoří obrazovka vyklápějící se ze stropu spolu s párem bezdrátových sluchátek, která by měla Fordu Fusion+ dodat moderní a stylový image. O podobné vyznění se snaží i další prvky, tentokrát již v základní výbavě. Efektní zatmavená skla zadní poloviny vozu, leštěná mřížka chladiče nebo litá šestnáctipalcová kola naznačují, že by automobil mohl být malou oázou luxusu. O to samé usiluje odnímatelná středová konzole na zadních sedadlech, která přetváří pětimístný vůz na čtyřmístný a ukrývá odkládací schránku. Ovšem snaží se marně.
Překážku znamená hlavně pojetí interiéru. Plastové části přístrojové desky spolu s levně vypadající středovou konzolou svou užitkovostí připomínají dodávku a pokusy vůz stylově povýšit maří. Ostatně důkazů, že přednosti Fusionu leží jinde, se v kabině najde mnoho. Nízká hrana zavazadlového prostoru vybízí k přepravování těžkých předmětů, složením zadních sedadel lze objem kufru zvýšit až téměř na dvanáct set litrů, a navíc je možné sklopit opěradlo spolujezdce, aby se dovnitř vešly i dvoumetrové krabice. Zadní sedadla jsou inteligentně dělitelná v poměru 40:20:40 a všude je dost přihrádek: nahoře na palubní desce, pod podlahou zavazadlového prostoru nebo pod sedadlem spolujezdce.
Na praktické aspekty se zaměřuje i turbodieselová šestnáctistovka s výkonem 90 koní. Sice je z motorů pro Fusion nejdražší, zato poskytuje přiměřenou dynamiku a velmi dobrou spotřebu kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů. Jízdní vlastnosti trochu trpí kvůli zvýšenému podvozku, takže vůz má tendenci se v zatáčkách lehce naklánět, nicméně řízení je přesné a chování automobilu nezáludné.
Otázkou zůstává, zda jsou schopnosti dodávky dostatečným důvodem ke koupi. Zvláště když sám Ford nabízí pár zajímavějších alternativ. Přestože je Fusion ve městě obratný, Fiestě se nevyrovná a v kvalitě jízdy kdekoliv jinde za ní výrazně zaostává. A je dražší. Nejvyšší verzi plus, která stojí o něco víc než půl milionu korun, navíc zdatně konkuruje neporovnatelně větší a kvalitněji zpracovaný C-Max. Ten mimo jiné nabízí v základní výbavě o dva airbagy víc. A to už člověka inspiruje, aby si filmy a videohry pouštěl raději doma.
Ford Fusion+ 1,6 TDCI
Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 1560 cm3
Max. výkon 66 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 176 km/h
Průměrná spotřeba 4,6 litru na 100 km
Základní cena 504 990 Kč
Klady
- velmi nízká spotřeba
- přepravní schopnosti dodávky
- možnost dokoupit multimediální systém
Zápory
- levně působící plasty
- vyšší cena
- nijak rozsáhlá základní výbava