Titul Auto roku 2004 získala Mazda 3 vysokou pasivní bezpečností a skvělými jízdními vlastnostmiDRUHÝ ROK PO SOBĚ ZÍSKALA MAZDA NA ČESKÉM ÚZEMÍ TITUL AUTO ROKU. RYCHLE ZA SEBOU UVÉST NA TRH EVIDENTNĚ VELMI PODAŘENÉ VOZY MŮŽE AUTOMOBILKA POVAŽOVAT ZA TRIUMFÁLNÍ VSTUP DO ZAČÍNAJÍCÍHO TISÍCILETÍ.
Vyvedená „dcerka“ se zastaralým otevíráním kufru Titul Auto roku 2004 získala Mazda 3 vysokou pasivní bezpečností a skvělými jízdními vlastnostmi DRUHÝ ROK PO SOBĚ ZÍSKALA MAZDA NA ČESKÉM ÚZEMÍ TITUL AUTO ROKU. RYCHLE ZA SEBOU UVÉST NA TRH EVIDENTNĚ VELMI PODAŘENÉ VOZY MŮŽE AUTOMOBILKA POVAŽOVAT ZA TRIUMFÁLNÍ VSTUP DO ZAČÍNAJÍCÍHO TISÍCILETÍ. Kratší ale přesto robustní a s charakteristickou mřížkou chladiče jako její větší sestra je Mazda 3. Ve stejném designovém provedení zůstala i odvážná úzká a „asijsky“ do stran protažená světla, stejně jako zadní kruhové svítilny. Bočnímu zjevu vévodí dojem robustnosti, zvýrazněný podélným prolisem nízko pod okny. Interiér vozu pracuje sice hodně s plastem, ale v podstatně lepším dílenském provedení než u předchozího modelu. Sedadla jsou už od pohledu hlubší a všechna - včetně zadní řady - mají vynikající boční vedení. Pracoviště řidiče akcentuje sportovního ducha vozu výraznými kulatými přístroji vídanými dříve u Alfy Romeo. Volant má sice silný věnec, ale překvapivě útlý střed. Zato velmi pěkný, i když sofistikovaný, je středový panel. Navrchu má multifunkční display a níž uložené ovládací prvky jsou logicky seřazené a ergonomicky uspořádané, všechny v periferním vidění řidiče. Zavazadlový prostor je u provedení hatchback v průměrném obsahu, ale dobře přístupný. Dojem z něj kazí pouze detail: „prehistorické“ odemykání kovovým tlačítkem a nutnost zvedat víko ručně. Jízdní vlastnosti Mazdy 3 těží především ze skvěle vyladěného podvozku se širším rozvorem. Řízení je navíc velmi přesné. Motoricky nenabízí Mazda zatím všechny uvažované agregáty. Některé budou k dispozici snad až od podzimu roku 2004. Benzinový - zatím - základní motor 1.6i udílí vozu přiměřenou dynamiku. S jen trochu citlivou nohou na plynovém pedálu lze dokonce dosáhnout nižší průměrné spotřeby, než uvádí výrobce. Řazení má sympaticky krátký krok, ale u vyšších kubatur bude mrzutě chybět šestý převodový stupeň. Obrovským trumfem nové Mazdy 3 je výrazná základní výbava. Nejvíce se to odráží v úrovni pasivní bezpečnosti, protože už v základu je k dispozici sada čelních i bočních airbagů pro cestující vpředu a navíc okenní i pro zadní řadu. Stejně tak bez příplatku jsou systémy antiblokovací ABS a rozdělovač brzdné síly EBD. Jaksi samozřejmostí je i elektrické stahování okének, zrcátek a výškově stavitelné sedadlo šoféra. TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA
Mazda 3 1.6i Obsah motoru 1598 ccm Počet válců 4 Max. výkon 77 kW Točivý moment 145 Nm Maximální rychlost 182 km/h Zrychlení z 0 na 100 11,0 s Převodovka 5-manuální Spotřeba ve městě 8,9l/100 km Spotřeba na dálnici 6,1l/100 km Spotřeba průměrná 7,1l/100 km Provozní hmotnost 1180 kg Délka 4420 mm Šířka 1755 mm Výška 1465 mm Zavazadlový prostor 360 dm 3 Objem nádrže 55 l Cena 419 900 Kč + KLADY
* vynikající design
* skvělé jízdní vlastnosti
* vysoká pasivní bezpečnost
* automatický spínač světel nereaguje na šero
- ZÁPORY * zastaralé otevírání kufru * neplnohodnotné rezervní kolo * schází 6. rychlostní stupeň u silných motorů * rychlejší ztráta ceny vybavenějšího ojetého vozu ČÍM VYNIKÁ? Momentů, ve kterých nová Mazda 3 vyniká, je hned několik: design vně i uvnitř, bezpečnost, jízdní vlastnosti. Ovšem vlastnost, která zajímá tolik podnikatelů, a sice nákup s odpočtem daně DPH, zatím importér neumožňuje. O homologaci pro tento způsob prodeje by navíc mohl žádat jen vůz v provedení hatchback. NA CO TO AUTO JE?
Plnohodnotný, pohodlný a velmi bezpečný osobní vůz s vynikajícími jízdními vlastnostmi - Mazda 3 - bude sloužit především jako spolehlivý rodinný vůz. I tak ale má před sebou jistě živou budoucnost jako referentský automobil úspěšné společnosti. V tomto ohledu sice nenabízí nijak výjimečný objem zavazadelníku, zato ale jako automobil za přijatelnou cenu nabízí i pětičlenné posádce pohodlí.