Trochu už zastíněný model si kromě motoru drží všechny moderní kvalityTechnicky maximálně spolehlivou a prostornou Mazdu Premacy zastínila v posledních měsících Mazda 6. Premacy přitom trochu zaostává jen motorem.
Trochu už zastíněný model si kromě motoru drží všechny moderní kvality
Technicky maximálně spolehlivou a prostornou Mazdu Premacy zastínila v posledních měsících Mazda 6. Premacy přitom trochu zaostává jen motorem. Prostor, bezpečnost i jízdní komfort nabízí stále v míře, kterou současný trh žádá.
Překvapivě vysoko se sedí v autě, které zvenčí působí spíš mohutně. Zaujme přitom hodně ostrý úhel spádu přední kapoty a i čelního skla. Po nasednutí a ujištění se, že takto vysoký posez je v Premacy standard, přijde řidič na to, že při parkování se bude muset naučit odhadnout potřebný odstup od překážky vpředu, protože z kapoty nevidí nic. V interiéru osloví cestující prostor a funkčnost. I kapsy na zádech předních sedadel jsou v základu. Sedadla samotná byla nově vytvarována a boční polštáře teď drží pevně i při razantnější jízdě. Jízdní vlastnosti má automobil, který i se čtyřmi čelisťovými brzdami se jeví jako těžší, velmi stabilní. Trochu mu na fantazii ubírá nepříliš dravý motor 2.0i - tady modelu Premacy utekla nová Mazda 6 asi nejdál. Naopak uklidňujícím dojmem působí pevné a přesné řízení. Rozčarováním je u japonského auta vyšší spotřeba. Není lékem „lehčí“ noha, ale na druhé straně také nešplhá nijak vysoko při plném naložení. Mazda je tradičním etalonem bezpečnosti. Té má Premacy už od základu dost. A v poslední úpravě dostala navíc i systém Iso-fix na bezpečné zajištění dětských se
Technické parametry a cena
Mazda Premacy 2.0i
Obsah motoru 1991 ccm
Počet válců 4
Max. výkon 96 kW
Točivý moment 171 Nm
Maximální rychlost 188 km/h
Zrychlení z 0 na 100 10,7 s
Převodovka 5-manuální
Spotřeba ve městě 11,5 l/100km
Spotřeba na dálnici 7,1 l/100 km
Spotřeba průměrná 8,7 l/100 km
Provozní hmotnost 1275 kg
Délka 4340 mm
Šířka 1705 mm
Výška 1600 mm
Zavazadlový prostor 370/719 dm 3
Objem nádrže 58 l
Cena Kč 599 900
Hodnocení
+ KLADY
* ABS a EBD v základní výbavě
* technická vytrvalost
* prostor kolem hlavy
* přijatelná spotřeba
* bezprahový vstup do kufru
- ZÁPORY
* vyšší pořizovací cena
* málo dynamické zrychlení
* slabší topení u podlahy
* větší poloměr otáčení
* malá boční zrcátka
Zvláštní pozornost zaslouží: Úroveň pasivní bezpečnosti od základního modelu
Jak na DPH
Odpočet daně lze uplatnit po montáži jednoduché přepážky instalované za druhou řadu sedadel. Je posuvná na jednoduchých kolejničkách a i s montáží stojí její homologovaná verze 18 tisíc korun. Ze čtyřbodového ukotvení jsou horní spoje v bajonetu a spodní šroubované. Podle dobrozdání značkového mechanika zabere kompletní bezezbytková demontáž celé přepážky slabou půlhodinu neproškoleného člověka.
Na co to auto je?
Mazdu Premacy limituje v použitelnosti jedině objem zavazadlového prostoru. Vzhledem k úrovni bezpečnosti a dobrým jízdním vlastnostem je vhodné ve firmě tento vůz nasadit na dopravu spíše lidí na větší vzdálenosti. Využití pro rodinu - třeba i pětičlennou - není potřeba nijak zvlášť detailně dokazovat. Metrákovou nosnost střechy lze využít větším boxem.
Naloží i pomník, říká hrobník a kameník Václav Polocký,
* Ve vaší práci by se dal čekat černý vůz, ale vaše Mazda Premacy je žlutá.
Život není jenom pořád smutný, má i veselé dny. Premacy už mám druhou. O tu první mě umluvil kamarád a já mu ji prodal.
* Na trhu je mnoho kombíků, proč právě tenhle?
Já jsem dost malý a z tohoto auta vidím dobře ven. Sedím v něm výš. Pak má moc šikovný vstup do kufru, takže naloží v pohodě i pomník. A konečně - takhle nesmrtelný motor nikde jinde nedostanu.