Menu Zavřít

MÉNĚ JE VÍCE

6. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Unilever

Britsko-nizozemský koncern Unilever, který působí v oblasti spotřebního zboží (také v ČR), oznámil plán eliminace svých značek. Z dnešních 1200 produktů si hodlá ponechat jen 400 značek. Od tohoto rozhodnutí si slibuje během příštích pěti let zvýšit odbyt, snížit náklady, docílit vyššího zisku a zjednodušit prodejní řetězec.

Plán je součástí snahy plně se soustředit jen na takové výrobky, které jsou na trhu nejžádanější. S méně lukrativními značkami se firma i přes velký počet rozloučila snadno. Na obratu se totiž podílejí pouze pěti procenty. Zhruba devadesát procent jejích tržeb představuje čtvrtina značek.

MM25_AI

Nejsilnější růst prodeje si Unilever slibuje od produktů, jako jsou čaje Lipton, zmrzliny, některé druhy kosmetiky a kuchařské přípravky. Jak uvedla agentura Reuters s odvoláním na vyjádření předsedy správní rady Nialla Fitzgeralda, do tří let by mělo toto opatření přinést společnosti úsporu nákladů ve výši zhruba jedné miliardy liber. Unilever je největším světovým výrobcem zmrzlin a margarínu a v roce 1998 dosáhl čistého příjmu 27,1 miliardy GBP.

  • Našli jste v článku chybu?