Menu Zavřít

Mění strategii

19. 5. 2005
Autor: Euro.cz

Tesco

PRAHA (mat) - Britský řetězec Tesco hodlá otevřít až 40 nových hypermarketů ve východní a střední Evropě. V rámci plánované expanze přichází maloobchodní síť s novou strategií. Chystá se provozovat menší obchody, které se uživí na okrajích středně velkých měst. „První takové nákupní středisko letos otevřeme v Mikulově. Moravské město získá prvenství ve střední Evropě. Prodejní plocha supermarketu bude činit pouze tisíc metrů čtverečních. Tesco ještě v České republice postaví pět menších center o rozloze zhruba tří tisíc metrů čtverečních a dva klasické hypermarkety,“ řekl týdeníku EURO Grag Sage, mluvčí britské centrály společnosti Tesco. Počet zaměstnanců společnosti Tesco Stores ČR by se tak měl zvýšit na devět tisíc. Společnost vstoupila na český trh v roce 1996 a nyní zde provozuje šest obchodních domů a 19 hypermarketů. V nich zaměstnává téměř 8000 lidí, kteří týdně obslouží zhruba 1,3 milionu zákazníků. Studie agentury ACNielsen uvádí, že počet hypermarketů ve východní a střední Evropě stoupl za poslední čtyři roky o 140 procent na 507. V České republice dosáhl růst 110 procent, obchodních center tu výzkumníci napočítali 162. Analytici upozornili, že nestoupá jen počet hypermarketů, ale i jejich podíl na celkovém obratu. V roce 2001 činil v Česku 21 procent, v roce 2003 už 29 procent. Na jeden milion obyvatel připadá v tuzemsku šestnáct hypermarketů, jejich síť je nejhustší v celé střední a východní Evropě. Maďarsko má osm nákupních center na milion obyvatel a Polsko pět.

  • Našli jste v článku chybu?