Pakliže někdo předpokládal, že po dubnovém memorandu Prahy s firmou ČKD Praha DIZ o výměně vadných kabelů v Blance už všechno pojede jako po másle, mýlil se. Další zápletka se odehrává kolem Trojského mostu, který šel do užívání jako první část tunelového komplexu už loni na podzim.
Pražský magistrát ve zprávě o aktuálním stavu komplexu uvedl, že vede spor s Metrostavem o záruky a předání dokončeného díla, po kterém se už několik měsíců jezdí ve zkušebním provozu. Stavební firma odmítá most, za který dostala od města zaplaceno zhruba 1,4 miliardy korun, předat a garance převzít.
Otevření Trojského mostu:
Důvodem je to, že rozhodčí soud ve sporu Metrostavu a města konstatoval, že u tunelu smlouva z roku 2006 platí, most byl ale postaven mimo rámec plnění smlouvy. Jeho vlastníkem je ovšem Praha. Ta pak za něj zaplatila, aby se na úkor Metrostavu bezdůvodně neobohatila.
„Jde o složitý právní problém. Smlouva na Blanku je vlastně taková kuchařka, jak postupovat od začátku do konce. Když ale u mostu neplatí, je třeba nalézt nový mechanismus, jak postupovat. Záruky jsou jedním z řady problémů,“ říká mluvčí Metrostavu František Polák. Trojský most měl původně stát necelou půlmiliardu.
Čtěte také:
Analýza: Zatím se nepotvrdilo, že Blanka je tunel
Trojský most otevřen. Stavbu provázely absurdity, prohlásil Hudeček