Jsme na konci malého seriálu o feng-shui a jeho přítomnosti v našem životě a naší firmě. Rozhodně jsme se nechtěli dostat do situace, kdy vás oslovíme například takto: otočíte-li si stůl o devadesát stupňů směrem k oknu, budete do týdne povýšen.
**PROSTOR KOLEM NÁS
Nebo: nešťastná, osamocená dívka si na zahrádce vytrhá plevel a její život bude do roka a do dne prozářen štěstím. Po všech těchto zaručených radách v nás totiž většinou zůstane alespoň špetka podivného pocitu, že si z nás někdo dělá nevkusnou legraci. Naším cílem bylo naopak upozornit na to, že metoda aktivizující člověka ve vztahu k jeho obydlí a pracovnímu prostoru je stará již několik tisíc let a stejně tak dlouho je s úspěchem používána. Jinými slovy - snažili jsme se vymanit feng-shui z neomezené pověrčivosti a přiblížit ho k obecné, praktické použitelnosti. Knih a mistrů feng-shui je na světě hodně. Jak si vybrat správného poradce? Kritériem rozhodně nemusí být cena. Jednou z rozhodujících složek správného poradenství v tvorbě interiéru firmy je vybudování úzkého vztahu mezi zadavatelem a poradcem. Vztah, jehož vrcholem je důvěra, je pro tvorbu image tím nejdůležitějším předpokladem. Mohu-li proniknout svým způsobem do vnitřních záležitostí firmy a pomoci je sladit k výkonu, který je pro podnikání výhodný, nastává harmonie, kterou lze pomocí snadných prvků jednoduše udržovat. Pro management by mělo platit, že při založení firmy se pracuje s jejím „zjevem“ podstatně lépe než při převzetí některého subjektu. Také při reorganizaci v řídicích strukturách je možné zasáhnout v prospěch maximálního zefektivnění těchto změn. Nemusí se totiž vždy jednat jen o „nové koště“, co dobře mete. Stále častěji si uvědomujeme, že s pouhou znalostí a informovaností již nemáme kam postoupit. Nastupuje vláda emocí, instinktů a síly srdce. Ač se to může zdát poněkud naivní, srdce zajisté patří i do našich firem.
Autor je vizážista a specialista na firemní image. Je členem sdružení PEI-Vaše inspirace,