Nepatří do terénu a pro silnici se zdá příliš vysoké. Prostorné je jako kombi, ale spotřebou ho kvůli větší hmotnosti snadno trumfne. Proč by si měl někdo koupit BMW X3, když je to takový paskvil? Pohon všech kol důvodem není a jediná skutečně off-roadová pomůcka – systém pro sjíždění prudkých kopců – také ne.
Oproti ostatním bavorákům působí interiér X3 příliš stroze, a to se přitom mnichovská automobilka ani uvnitř sedmičkového BMW nevyžívala v ornamentálním designu. Nedá se mu však upřít jednoznačná snaha o praktičnost. Plasty ve výplních dveří či na palubní desce jsou dobře zpracované a neurazí ani při vědomí více než milionové cenovky. Možná je chyba v tom, že ani neokouzlí.
Daleko nejvýraznějším kladem interiéru je prostor, který poskytuje pasažérům. A pokud je součástí výbavy i okno přes celou střechu (za příplatek 52 tisíc), na pobytu uvnitř vozu se jen těžko hledají nedostatky.
Mezi sportovně užitkovými automobily patří X3 na špičku, co se týče jízdních vlastností. Uvnitř vůz působí kompaktním dojmem a stabilitě na silnici vydatně pomáhá systém pohonu všech kol xDrive. U BMW jej popisují přívlastkem inteligentní a docela to odpovídá. Systém je totiž mimo jiné schopen při rychlostech nad 180 kilometrů v hodině či při parkování vypnout předek, takže se z X3 stane zadokolka.
Samozřejmost, s jakou se ovládá v ostrých zatáčkách, se rovná těm lepším z kombíků. Tvrdší odpružení ale na druhou stranu znamená, že se nerovnosti na silnici k řidiči dostanou podstatně přímější cestou, než na jakou byli dosud majitelé sportovně užitkových automobilů zvyklí. Žádné hip-hopové pohupování, ale drsný industrial.
Volba třílitrového benzinového šestiválce, který otestoval týdeník EURO, je tou nejrychlejší z nabídky bavorského výrobce. Pouhá informace, že z agregátu lze vymáčknout 231 koní maximálního výkonu a na stovku se s ním dá zrychlit za necelých osm sekund, je dostatečně výmluvná. Naštěstí má bavorák i velmi dobře fungující brzdy.
Se spotřebou je to horší. Kombinovaných 11,4 litru se dá dosáhnou jen velmi opatrnou jízdou pod povolenými limity. Při běžném zacházení zhltne na stokilometrovém úseku přes třináct litrů.
BMW X3 je perfektní řešení pro lidi, kteří potřebují terénní vůz s tvrdým podvozkem, co nikdy nezabloudí do terénu. Zní to divně, ale evidentně i tací existují. A je jich dost.
BMW X3 3,0i
Motor zážehový šestiválec
Objem 2979 cm3
Max. výkon 170 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 210 km/h
Průměrná spotřeba 11,4 litru na 100 km
Základní cena 1 341 200 Kč
Klady
- výborná ovladatelnost
- prostorný interiér
- pohon xDrive
Zápory
- interiér bez charakteru
- vyšší spotřeba
- dražší výbava