Menu Zavřít

Michal Jordan: Transparentnost může být prázdné slovo

16. 8. 2013
Autor: televize Nova

Nedávno jsme mohli číst rozhovor s ředitelem CET 21, panem Andruškem, mimo jiné o tom, jak vysoce transparentní je projekt peoplemetrů SPMS skupiny Nova a agentury Médea. Je však transparentností, že k tomuto tvrzení kromě PR článků zúčastněných osob neexistují ověřitelné důkazy?

Zadání výběrového řízení ani detailní metodické parametry projektu nejsou známy. Jako by nestačilo, že jde o projekt jedné televizní skupiny, která navíc motivuje své loajální diváky k účasti v měření prostřednictvím masivní propagace v pořadu Volejte Novu.

Význam transparentnosti, zdá se, směřuje od průhlednosti spíš k neviditelnosti a naprosté prázdnotě. Že se o transparentnosti projektu napíše v novinách, ale přece neznamená, že tomu tak je i ve skutečnosti.

Poskytnutí tohoto prostoru mne naplňuje nadějí, že média budou aktivní v získávání faktických informací a nespokojí se s jednostrannými výroky mediálních celebrit. Ukončení nejpodrobnějšího auditu v historii peoplemetrového projektu ATO-Mediaresearch prostřednictvím auditora doporučeného CET 21 je hozená rukavice, ne?

Autor je místopředseda představenstva Mediaresearch


Čtěte také:

MM25_AI

Nova vystoupila z Asociace televizních organizací

Jan Andruško: Dvojí měření bude dočasná záležitost

  • Našli jste v článku chybu?