Nedávno jsme mohli číst rozhovor s ředitelem CET 21, panem Andruškem, mimo jiné o tom, jak vysoce transparentní je projekt peoplemetrů SPMS skupiny Nova a agentury Médea. Je však transparentností, že k tomuto tvrzení kromě PR článků zúčastněných osob neexistují ověřitelné důkazy?
Zadání výběrového řízení ani detailní metodické parametry projektu nejsou známy. Jako by nestačilo, že jde o projekt jedné televizní skupiny, která navíc motivuje své loajální diváky k účasti v měření prostřednictvím masivní propagace v pořadu Volejte Novu.
Význam transparentnosti, zdá se, směřuje od průhlednosti spíš k neviditelnosti a naprosté prázdnotě. Že se o transparentnosti projektu napíše v novinách, ale přece neznamená, že tomu tak je i ve skutečnosti.
Poskytnutí tohoto prostoru mne naplňuje nadějí, že média budou aktivní v získávání faktických informací a nespokojí se s jednostrannými výroky mediálních celebrit. Ukončení nejpodrobnějšího auditu v historii peoplemetrového projektu ATO-Mediaresearch prostřednictvím auditora doporučeného CET 21 je hozená rukavice, ne?
Autor je místopředseda představenstva Mediaresearch
Čtěte také: