Zhruba miliardu korun podobně jako loni investují tuzemští provozovatelé skiareálů před novou lyžařskou sezonou. Stamiliony na zkvalitnění služeb vydávají hlavně menší areály, které jsou v soukromých rukou. Tři největší krkonošská střediska – Špindlerův Mlýn, Pec pod Sněžkou a Harrachov – drží na uzdě jejich většinový vlastník, Český svaz tělesné výchovy. „Zisky ze skiareálů svaz stahuje na platy funkcionářů, když nedostává peníze od Sazky. Pak nemohou tolik investovat,“ tvrdí představitel jednoho ze středisek. Kupříkladu Skiareál Špindlerův Mlýn s 25 kilometry sjezdovek letos vynaloží 30 milionů korun, zatímco do areálu Synot Kyčerka v Beskydech, kde je dva a půl kilometru sjezdových tratí, napumpuje holding Synot kolem sta milionů korun. Skicentrum Kohútka v Javorníkách se sedmi kilometry sjezdovek investuje 140 milionů korun, z toho 50 milionů tvoří evropské dotace. „Jezděte po horách, ne za horami,“ nabádá Čechy reklamní spot, který je součástí mediální kampaně Všude dobře, doma nejlíp podporované agenturou CzechTourism. Stejně jako v minulé sezoně přijde asi na čtyři miliony korun. „Lidé šetří, proto je vhodná doba propagovat české hory,“ říká Pavel Kosař z CzechTourism.