MasterCard
Mistrovství Evropy ve fotbale 2008, které 7. června zahájí úvodní duel Čechů se Švýcary, prý přinese kontinentu 1,4 miliardy eur příjmů. Tvrdí to studie, kterou si nechala zpracovat společnost MasterCard coby oficiální sponzor šampionátu UEFA. Autorem je britský profesor Simon Chadwick, jenž se věnuje sportovní ekonomii.
Šampionát je nejvýznamnějším evropským turnajem, a proto významně „zahýbe“ ekonomikou všech šestnácti zúčastněných zemí, konstatoval Chadwick. „Vliv budou státy pociťovat hlavně díky sponzorským a komerčním příjmům. Každý zápas ve skupinách přinese v průměru částku až 42 milionů eur,“ uvedl Chadwick s tím, že zápasy, jež se budou odehrávat ve vyřazovací části, by mohly přinést ještě lepší ekonomické výsledky.
„Nejlukrativnější zápasy budou potenciálně schopny zajistit ekonomický růst 49 až 56 milionů eur,“ odhadl akademik. Za atraktivní duel, jež má největší hospodářský potenciál, považuje Chadwick zápas Francie s Itálií v nabité skupině C (jde o reprízu finále MS 2006); mezi finančně nejpřínosnější by se mohla zařadit i další dvě utkání v téže skupině, kdy se silní Nizozemci postaví Italům a Francii.