Příloha Luxusní auta
Jak se v Česku daří BMW? Značka má v České republice dvanáct autorizovaných dealerů, v posledních třech letech se jí daří zvyšovat počet prodaných automobilů o patnáct až dvacet procent. „Také letos to vypadá velice dobře – celkový počet prodaných automobilů se bude pohybovat kolem 1150 kusů,“ říká vedoucí prodeje dovozní společnosti AuTec Group Pavel Baštář. „Sílící koruna samozřejmě všeobecně nahrává importérům, nicméně naše vozy se pohybují v takové cenové hladině, že si dobře nedovedu představit spontánní rozhodnutí o nákupu našeho vozu pouze díky výhodnému aktuálnímu kursu koruny.“ Většinou svého prodeje nepatří BMW mezi cenově výlučné značky. Nejprodávanější je model 320d, který nestojí ani milion korun – prodává se za 927 200 korun. AuTec Group prodává dokonce auta pod půl milionu korun, jde o stroje Mini One za 499 tisíc korun. Tato britská značka totiž patří pod křídla bavorského koncernu. Svým nejdražším kouskem – roadsterem Z8 za téměř 4,5 milionu korun, se však BMW cenově vklínilo do exkluzivní společnosti jmen, jako je Ferrari, Jaguar nebo Porsche.