POPRVÉ ZÁKAZNÍCI PROTELEFONOVALI MÉNĚ NEŽ PROSURFOVALI NA VYTÁČENÉM PŘÍSTUPU K INTERNETU.
POPRVÉ ZÁKAZNÍCI PROTELEFONOVALI MÉNĚ NEŽ PROSURFOVALI NA VYTÁČENÉM PŘÍSTUPU K INTERNETU.
Český Telecom tratil především na poklesu tržeb z tradičních hlasových služeb, kam se řadí výnosy z hovorného a výnosy z měsíčních paušálních poplatků. Tyto ztráty Telecomu kompenzovaly výnosy z měsíčních paušálů, na kterých operátor utržil 5,3 miliardy Kč, tedy o 3 procenta více než vloni. V provozu generovaném zákazníky Českého Telecomu převládal vytáčený přístup k internetu, jež tvořil 53 procent z celkového objemu 5,8 miliardy minut. Ještě v prvním pololetí roku 2002 byl tento poměr obrácený. Zajímavá čísla vykázal T-Mobile v oblasti datových služeb - množství přenesených dat se meziročně zvýšilo o 834 procent, na čemž se výrazně projevilo zavedení nových tarifních plánů zejména pro připojení k internetu. Ani ve volání se klienti operátora nedrželi zkrátka - 1,7 miliardy provolaných minut je o 18 procent více ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Bezmála 33procentní nárůst eviduje T-Mobile v počtu odeslaných SMS zpráv - 820 milionů textovek, což v přepočtu vychází 227 „esemesek“ na zákazníka. Ještě výkonnější písaři jsou u Eurotelu, kde průměrný klient poslal za pololetí 271 zprávu. Celkově odeslali zákazníci operátora 1,084 miliardy SMS zpráv a provolali 2,118 miliardy minut.