Menu Zavřít

Místo naleštěných vitrín jen testery a uzamykatelné skříňky. Americká Sephora se brání proti krádežím

24. 11. 2023
Doba čtení: 2 minuty
Autor: Depositphotos
  • Originální balení parfémů a dalších kosmetických produktů v prodejnách Sephora napříč Spojenými státy končí pod zámkem. Kosmetický gigant to vysvětluje jako preventivní opatření proti nárůstu kriminality
  • Dlouhá léta si přitom Sephora zakládala na nákupním modelu ,Try before buy‘ (česky vyzkoušejte, než nakoupíte – pozn. red.), který se stal jejím poznávacím znamením a přilákal miliony zákazníků
  • Přijatá opatření možná některé zloděje odradí, ale podle expertů jimi budou trpět především zákazníci, pro které už nebude nakupování u oblíbené značky tak příjemné

K uzamykání prodávaného zboží se uchyluje stále více maloobchodníků, kteří tak reagují na rostoucí počet krádeží. Nyní se pro podobný krok rozhodla i kosmetická společnost Sephora. Takové rozhodnutí je sice pochopitelné z hlediska ochrany produktů a bezpečnosti personálu i klientů, ale úplně popírá koncept nezávazného testování před nákupem, který značku z velké části proslavil.

Podle serveru CNN mizí z prodejen Sephora v USA klasická balení parfémů a nahrazují je pouhé testery. Pokud si tedy zákazník chce vůni zakoupit, musí požádat o asistenci personál, jenž mu přinese flakón ze skladu nebo ho vyndá z uzamčené skříňky. „V zájmu naší komunity si nemůžeme dovolit, aby krádeže pokračovaly. Bezpečnost zaměstnanců a zákazníků je naší nejvyšší prioritou,“ uvedla firma ve svém prohlášení.

Konec populární strategie

Sephora není prvním obchodníkem, který se pro uzamykání vystavených produktů rozhodl. V jejím případě jde ale o narušení dlouhodobě budované strategie, kterou si získala miliony zákazníků po celém světě. Mnoho z nich se do prodejny rádo vracelo právě kvůli jedinečnému zážitku a možnosti zkoušení novinek. Na amerických pobočkách nicméně už tímto stylem nenakoupí a otázkou zůstává, jak se situace vyvine ve zbytku světa včetně České republiky. Redakce Euro.cz se snažila vedení české pobočky Sephory za tímto účelem zkontaktovat, leč neúspěšně. 

Kosmetička číslo pět. Beauty roboti pomohou s líčením, aplikací řas i manikúrou, sází na ně i L'Oréal
Přečtěte si také:

Kosmetička číslo pět. Beauty roboti pomohou s líčením, aplikací řas i manikúrou, sází na ně i L'Oréal

Odborníka na maloobchodní kriminalitu a ředitele společnosti K2 Integrity Marka Skertica ochranná opatření nijak nezaskočila. „Nemyslel jsem si, že se právě Sephora stane dalším maloobchodním řetězcem, který uzamkne produkty kvůli krádežím, ale nepřekvapuje mě to,“ nechal se slyšet a dodal, že vůně obecně, a zejména luxusnější parfémy, které Sephora prodává, jsou velmi častým terčem krádeží, protože je po nich na trhu vysoká poptávka a lze je rychle prodat.

MM25_AI

Kriminalita poškozuje prodejce i zákazníka

Maloobchodní sektor v současné době čelí mnoha výzvám a kromě nižší poptávky a plných skladů jsou to právě i krádeže. Situace je o to horší, že je mnohdy nemají na svědomí žádní drobní zloději, nýbrž velké organizované skupiny, které dokážou během chvilky vykrást celé regály. Zaměřují se přitom především na obchody s hodnotnějším zbožím, jako jsou parfémy, značkové oblečení a doplňky nebo spotřební elektronika. Po krádežích se pak výrobky objevují hlavně na online tržištích typu eBay nebo Facebook Marketplace.

Nevhodnou kosmetiku odhaluje pomocí umělé inteligence. Český startup Wewell zaujal slovenské investory, zamíří do zahraničí
Přečtěte si také:

Nevhodnou kosmetiku odhaluje pomocí umělé inteligence. Český startup Wewell zaujal slovenské investory, zamíří do zahraničí

Skertic i další expert na bezpečností hrozby a spoluzakladatel společnosti Nisos Landon Winkelvoss se shodují na tom, že nejvíce zasáhnou opatření proti zlodějům samotné zaměstnance a klienty Sephory, kteří se už nebudou setkávat v tak příjemném prostředí jako dříve: „Konečnou obětí maloobchodního zločinu je stoprocentně spotřebitel,“ uzavřel Winkelvoss.

  • Našli jste v článku chybu?