Test
Ke třicátému výročí existence modelu Civic vyrobila v loňském roce japonská Honda verzi Sport. Původně mělo jít o omezenou sérii, avšak agresivnější spoilery se na třídveřovém autě zákazníkům zalíbily natolik, že s faceliftovaným civikem přišel Sport podruhé. Tentokrát tedy při výročí číslo 31.
Oproti svému o rok mladšímu předchůdci se automobil tolik nezměnil. Ve stylu nového vzhledu řady Civic se ještě více přiblížil vrcholnému sportovnímu modelu Type-R, což znamená stejný přední spoiler a výraznou mřížku chladiče nebo třížárovkové světlomety s čirými skly. Uvnitř působí sympaticky bílý podklad u budíků v přístrojové desce a červené obšití na volantu, případně jinde v interiéru, čímž se pochlubila i předchozí verze. Jenom pásky nalepené na prazích (coby zdůraznění sportovního ducha) by pro lepší dojem určitě zasloužily jiné než umělohmotné zpracování.
Jakkoli je design vozu působivý, na dálnicích jeho řidiče trošku zamrzí, že Civic Sport předjíždějí i méně sportovně zaměřená auta. Ke 110 koňům maximálního výkonu, kterými disponuje i pětidveřová šestnáctistovka, by to rozhodně chtělo nějakou sílu navíc. Agregát dobře táhne a zvuk, jenž se od něj při vysokých otáčkách ozývá, zní dostatečně ostře. Akcelerace z klidu na stokilometrovou rychlost za deset vteřin však při snaze o sprint na 400 metrů neoslní.
Civic Sport je vozem pro okresní silnice. Podvozek naladěný na rychlé změny směru jízdy je na nich ve svém živlu, pětistupňová převodovka svým charakterem takové zábavě napomáhá. Je navíc přesná a díky umístění řadicí páky na středové konzoli nemá řidič k zařazení dalšího stupně daleko. O nějakou tu desetinku vteřiny je proto v zatáčkách rychlejší.
Kdyby Honda věnovala více péče úpravě vlastností motoru, dral by se Civic Sport až příliš na pozice, jež mu nepříslušejí. Alespoň proto, že tam má ve strategii automobilky hlavní roli hrát model Civic Type-R. Takto těm, co chtějí mít na silnici vůz, který dostojí svému vzhledu, nezbývá než navštívit svůj servis. Nechají-li si vyměnit pár drobností, jako je vzduchový filtr či některé části výfuku, o pár nezanedbatelných koní výkon civiku Sport zvýší. A nebude to ani stát příliš peněz.
Honda Civic 1,6 Sport
Motor zážehový čtyřválec
Objem 1590 cm3
Max. výkon 81 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 187 km/h
Průměrná spotřeba 6,6 litru na 100 km
Základní cena 494 000 Kč
Klady
- kvalitní podvozek
- řadicí páka blízko volantu
- příznivá cena
Zápory
- výkon neodpovídá vzhledu
- zpracování některých detailů interiéru
- agregátu chybí sportovnější charakter