Menu Zavřít

Mitsubishi se zvedla z propadu na domácím trhu. Zisk jí stoupl o 348 procent

25. 7. 2017
Autor: Björn Láczay; Flickr; CC BY 2.0

Japonská automobilka Mitsubishi Motors v prvním fiskálním čtvrtletí zvýšila provozní zisk o téměř 348 procent na 20,6 miliardy jenů (4,2 miliardy korun). Vzpamatovala se tak z propadu prodeje na japonském trhu, který se dostavil po skandálu kolem spotřeby pohonných hmot.

Sedmý největší japonský výrobce automobilů tak v období duben až červen vysoko překonal odhady analytiků, kteří v anketě agentury Reuters v průměru počítali se ziskem 15,1 miliardy jenů.

Automobilka byla před rokem obviněna, že zveličuje úspornost spotřeby pohonných hmot svých aut. Skandál silně poškodil pověst automobilky a vedl k poklesu jejích akcií o téměř 40 procent. Později se většinovým akcionářem stala automobilka Nissan Motor, která slíbil, že Mitsubishi pomůže dostat se na nohy.

Vývoj hodnoty akcií Mitsubishi: Mitsubishi Chart

Celkový prodej aut Mitsubishi se v prvním fiskálním čtvrtletí zvýšil o devět procent, zejména díky domácímu trhu, kde se prodej meziročně zdvojnásobnil na 19 tisíc vozů.

MM25_AI

Firma předpokládá, že v tomto finančním roce vykáže čistý zisk 68 miliard jenů, zatímco v uplynulém roce byla ve ztrátě 198,5 miliardy jenů. Vyšší odbyt a úspora nákladů díky alianci s Nissanem by měly zajistit meziroční nárůst provozního zisku z 5,1 miliardy na 70 miliard jenů.

Čtěte také:

Nejhodnotnější automobilovou značkou je Toyota. Škoda se do desítky nevešla

Toyotě klesl zisk o 21 procent a padat bude i dál


  • Našli jste v článku chybu?